Jump to content
Annons

Drivrutiner till Creative Audigy


joachime

Recommended Posts

Gjorde ominstallation av OS på kontorsdator igår. Gjort misstaget att slarva bort creatives installations-skivan för Audigy. De har bara uppdateringar av drivrutiner på sin hemsida (inga fullständiga installationsfiler). 🙂

Är det någon som sitter på en installations-skiva till ett Creative Sound Blaster Audigy? Skulle vara toppen om det gick att droploada de filer som behövs! 😉

Edit: OS är W98 (98lite)

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo, där finns en hel bunt. :rolleyes:

Ompaketerade, strippade, modifierade...

Jag har redan provat ett par (från olika sajter) utan att få det att funka.

Men jag kollar vidare... Tänkte att jag lägger upp den här tråden ifall någon satt med en installations-cd framför sig. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... här verkar det då finnas fullständiga drivisar...

Drivisar

"You can download and install the Audigy Driver (AUD_EAX4DRV_031031.exe) on your system even if you have not installed any Audigy drivers previously."

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hmm... här verkar det då finnas fullständiga drivisar...

Drivisar

Har inte lyckats komma in på sidan, men jag ska definitiv kolla.

Jag funderar på om jag inte laddat hem fel drivisar från creative tidigare. Tror jag blandat ihop Audigy och Audigy2! 😱

För tydlighetens skull är det alltså ett Creative Audigy Ex jag sitter på. Har fått det att funka sådär med drivisar jag laddade ned från Driver's guide, så läget är halvbra för tillfället! 🙂

Tack för hjälpen på er båda!

Edit: En miss till. Jag glömde nämna att jag installerat 98lite (strippad W98) som OS, så AUD_EAX4DRV_031031.exe hjälper mig tyvärr inte. 😄

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Svaret på alla dina frågor (enligt mig då) är kx drivrutiner.

Hehe! Jag glömde visst att uppdatera läget. Jag hittade skivan när jag letade igenom samma kartong för tredje gången. Hoppas någon känner igen sig? 🙂

kx ja. Jag installerade dom först, men gillade inte programvaran. Om man låter bli att installera allt extra till så är det ganska rent.

Hursomhelst, så är saken löst nu. Tack till er som engagerat er! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...