Jump to content
Annons

Problem! Nån som kan hjälpa mig?


FuJiSuN

Recommended Posts

Jag kör på en roland vs 1824. Tänkte idag att det var på tiden att göra backup cd´s. Började mata i skiva efter skiva, totalt tre krävdes för det material jag ahde på vs´ens hdd. När jag kommit halvvägs så hänger skiten sig. Jag vet inte vad jag ska göra. Vågar inte trycka av den på powerknappen, då maskinen ska stängas ner precis som en dator och annat kan skada den.

Jag börjar bli förtvivlad. Vågar inte röra den. är rädd för att råka ut för en hårddiskcrach nu. Har min nästan fördigproducerade demotape i den. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle ha stängt med powerknappen. Tror inte det är någon större fara att göra det någon gång. Jag har en gammal VS880, och den brukade jag bara stänga av så i början men den tog ingen skada. För övrigt verkar du ju inte ha så många val...kan du inte trycka ut CD'n bara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, har testat trycka på allt utan respons. Ok då gör ajg det. tror du jag kan fortsätta cd capuringen efter omstart? Eller måste jag börja om o offra tre skivor till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen kunskap om backup-funktionen (finns ingen brännare på VS880) men jag skulle tro att du får börja om. Kan man inte göra selektiva backup'er...alltså att man tar några låtar på varje cd? Hjälper ju inte nu, men kan vara enklare att köra backup på ett antal låtar en gång...och några andra nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå det kan man. mackapären hann köra klart en cd innan den hände sig. Problemet då är att ajg inte vet vilka låtar den backade upp på första cd´n. MEn det kan jag nog ta reda på tror jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är över nu. Allt har återgått till det normala. Det blev dock ingen backup denna gången. Får vänta till pengar ramlar in så jag kan köpa fler cd´s. 😛

Tack för råden folk´s!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...