Jump to content
Annons

Ny gura... ÅÅÅÅÅ va gött


Tobbe

Recommended Posts

Nu har jag beställt min dröm gitarr!!!! En Guild Starfire 4. HAr varit sugen på den jätte länge men den kostar 36000 ny och den jag hittat beggad i sverige har legat på 25000. Nu har jag i alla fall hittat beggad från tyskland som jag beställt och den var mycket billigare... Så nu sitter jag och biter på naglarna i väntan på att den skall komma. Hur långt tid brukar frakten ta från Tyskland? Någon som vet?

3607400_md.jpg

Edit: La till bild

Redigerat av Tobbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom har två sextiotalare hos halkans för runt 18 papp, har själv tittat in dom, jävligt läckra!

Man hittar ju såna titt som tätt i sthlm, oftast orginalsextiotalare i bra skick runt 15-20000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt en yngling...

Men jag har ibland funderat på att köpa en bättre gitarr från USA där priserna är något mindre omänskliga än här.

Den stora frågan är; hur vågar ni köpa ett så fint - och personligt - instrument utan att provspela först?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt en yngling...

Men jag har ibland funderat på att köpa en bättre gitarr från USA där priserna är något mindre omänskliga än här.

Den stora frågan är; hur vågar ni köpa ett så fint - och personligt - instrument utan att provspela först?

Man kan ju aldrig veta hur instrumentet är så klart... så det gäller nog att våga chansa.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Håller nog med vortex lite.

Hursomhelst: lycka till med guran!

😆

inte i dödskallegrottan med guran//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också sett lite 60-talare och dom kan man få billigare till skilnad från de flesta andra elguror så tycker jag att Guild gurorna (kan bara utalamig om SF4) inte är bättre ju äldre dom är. Tvärt om så är det dom från de snerare åren jag gillar bäst.

Normal är det kanske lite farligt att beställa guror utan att spelat på dom, men jag litar ganska mycket på guilds kvalitets kontroll. Desutom så har jag ganska mycket tilltro till min gitarr tekniker och tycker att han kan få de flesta guror att kännas som ett grymt ex. I detta fall handlade jag också från en tysk ebayare som bara hade possetiva omdömmen från andra, 349 stycken andra för att vara exakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avundsjuk!!!!!!!!!!! Hade jag bara kunnat motivera kostnaden för mig själv så, men även om jag är lättlurad så går det bara inte......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Grattis, vackert instrument!

Själv har jag en Variax acoustic 700 som jag har utomordentligt 😳 kul med.

(Är inte den som är på bild det är en Washburn)

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...