Jump to content
Annons

NĂ€sta studio festival


Andy_L

Recommended Posts

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

jag tycker nÀsta ska vara i temat: "gör en lÄt som Àr tillrÀckligt bra för att den skall gÄ att sÀlja och sÄ bra att folk vill köpa den"

Har han inte en poĂ€ng dĂ€r, MusicGene? LĂ„ter spĂ€nnande, tycker jag! Även industritemat fast f-n vet om man kommer vĂ„ga lyssna!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker nÀsta ska vara i temat: "gör en lÄt som Àr tillrÀckligt bra för att den skall gÄ att sÀlja och sÄ bra att folk vill köpa den"

Aha, najs, dĂ„ ska jag göra en lĂ„t i GĂŒnther-anda. Den mĂ„ste vara jĂ€vligt bra förresten, eftersom den sĂ€ljer.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kanske Àr lite tidigt för en julsÄngsfestival?

annars kunde en rolig ide vara att alla gör samma cover fast pÄ sitt eget sÀtt, dÄ kan det ju bli bÄde industri, metal, pop osv.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

.. eller ett Protracker-compo! Alla som inte har kvar sina gamla amigor kan ladda ner UAE och bara sĂ€tta igĂ„ng 😄 ..

.. njae kanske inte förresten đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker nÀsta ska vara i temat: "gör en lÄt som Àr tillrÀckligt bra för att den skall gÄ att sÀlja och sÄ bra att folk vill köpa den"

Nej nej nej nej! Precis tvÀrtom, det temat kommer garanterat hÀmma allas vÄr kreativitet, Gene!!

NÀ mina förslag Àr:

1) En lĂ„t med en text (vi kan köra engelska den hĂ€r gĂ„ngen) som MÅSTE innehĂ„lla ett antal bestĂ€mda ord, t ex: orange juice, beaver-believer, clown, Frodo-smile, horizontal, caddie

2) En lĂ„t - oavsett musikstil - med en growl-text/sĂ„ng (kan bli hur kul som helst! đŸ˜± )

3) En lĂ„t pĂ„ finska (man behöver inte kunna sprĂ„ket 😄 )

4) En hemmagjord musikal-lÄt - man vÀljer sjÀlv musikaltema och introducerar lÄtens placering i det totala scenariot med nÄgra vÀl valda ord

5) En lÄt som handlar om olika sorters kött

6) En sann love-song, lÄten mÄste ha ett personnamn; Laila, Efraim, BÀrnt, Grahn....

Ja, eller nÄt....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker nÀsta ska vara i temat: "gör en lÄt som Àr tillrÀckligt bra för att den skall gÄ att sÀlja och sÄ bra att folk vill köpa den"

Nej nej nej nej! Precis tvÀrtom, det temat kommer garanterat hÀmma allas vÄr kreativitet, Gene!!

NÀ mina förslag Àr:

1) En lĂ„t med en text (vi kan köra engelska den hĂ€r gĂ„ngen) som MÅSTE innehĂ„lla ett antal bestĂ€mda ord, t ex: orange juice, beaver-believer, clown, Frodo-smile, horizontal, caddie

2) En lĂ„t - oavsett musikstil - med en growl-text/sĂ„ng (kan bli hur kul som helst! đŸ˜± )

3) En lĂ„t pĂ„ finska (man behöver inte kunna sprĂ„ket 😄 )

4) En hemmagjord musikal-lÄt - man vÀljer sjÀlv musikaltema och introducerar lÄtens placering i det totala scenariot med nÄgra vÀl valda ord

5) En lÄt som handlar om olika sorters kött

6) En sann love-song, lÄten mÄste ha ett personnamn; Laila, Efraim, BÀrnt, Grahn....

Ja, eller nÄt....

Milde tid, Hammagrella! Du Àr pÄ G ikvÀll!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker nÀsta ska vara i temat: "gör en lÄt som Àr tillrÀckligt bra för att den skall gÄ att sÀlja och sÄ bra att folk vill köpa den"

Nej nej nej nej! Precis tvÀrtom, det temat kommer garanterat hÀmma allas vÄr kreativitet, Gene!!

NÀ mina förslag Àr:

1) En lĂ„t med en text (vi kan köra engelska den hĂ€r gĂ„ngen) som MÅSTE innehĂ„lla ett antal bestĂ€mda ord, t ex: orange juice, beaver-believer, clown, Frodo-smile, horizontal, caddie

2) En lĂ„t - oavsett musikstil - med en growl-text/sĂ„ng (kan bli hur kul som helst! đŸ˜± )

3) En lĂ„t pĂ„ finska (man behöver inte kunna sprĂ„ket 😄 )

4) En hemmagjord musikal-lÄt - man vÀljer sjÀlv musikaltema och introducerar lÄtens placering i det totala scenariot med nÄgra vÀl valda ord

5) En lÄt som handlar om olika sorters kött

6) En sann love-song, lÄten mÄste ha ett personnamn; Laila, Efraim, BÀrnt, Grahn....

Ja, eller nÄt....

Klockrent. Var fÄr du allt ifrÄn?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

En lĂ„t som mĂ„ste innehĂ„lla ett antal ord gör ju helt klart textskrivandet till en kul grej. 🙂

Eller en lĂ„t baserad pĂ„ samplingar som vi sjĂ€lva hĂ€mtar frĂ„n vĂ„r vardag - inga instrument och inga "snodda" samplingar! 🙂

Eller en förbestÀmd ackordföljd, fast inte antal takter, bpm, genre, e.d. NÀ, trÄkigt.

Eller en lÄt till ett 3-minutersklipp ur nÄn kalkonfilm. Eller till en videosnutt av annan karaktÀr.

Eller en lĂ„t som handlar om och gör reklam för (eller narr av) Studio forumet. 🙂

Eller en lÄt dÀr texten helt och hÄllet bygger pÄ citat frÄn TV-reklam.

Eller en lĂ„t som ska lĂ„ta sĂ„ snarlikt baklĂ€nges som framlĂ€nges. 😳

Eller en lÄt som funkar som ringsignal. Sen sÀljer vi skiten.

Eller en P3-Lab lÄt. Först spelad i sÀndning vinner.

Eller ett Windows Sound Scheme.

Eller, eller, eller.... nÄt annat.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Eller sÄhÀr. Vi tonsÀtter en hÀndelse eller berÀttelse, med eller utan text. T e x firandet av Thore Skogmans födelsedag, eller Konciliet i Genua Är 1320, eller nÄgot fiktivt, Bill Gates gÄr i konkurs eller....

SkĂ€mt Ă„ sido, vi tonsĂ€tter nĂ„got helt enkelt. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Eller en lĂ„t baserad pĂ„ samplingar som vi sjĂ€lva hĂ€mtar frĂ„n vĂ„r vardag - inga instrument och inga "snodda" samplingar! đŸ˜±

BĂ€sta förslaget hittils! 🙂

Vad sĂ€gs om en lĂ„t helt gjord utan att anvĂ€nda micar? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har en feting idĂ©. Vi gör en rytmisk festival dĂ€r man enbart fĂ„r spela in ifrĂ„n kastruller och andra köksprylar! 🙂

Det dĂ€r var vad jag tĂ€nkte pĂ„ med "en lĂ„t baserad pĂ„ samplingar som vi sjĂ€lva hĂ€mtar frĂ„n vĂ„r vardag" - fast med större utbud. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag har en feting idĂ©. Vi gör en rytmisk festival dĂ€r man enbart fĂ„r spela in ifrĂ„n kastruller och andra köksprylar!  🙂

Det dĂ€r var vad jag tĂ€nkte pĂ„ med "en lĂ„t baserad pĂ„ samplingar som vi sjĂ€lva hĂ€mtar frĂ„n vĂ„r vardag" - fast med större utbud. 🙂

Ja, helt enkelt vad som helst utom typiska instrument! 🙂 Jag röstar helt klart för det.

En remix tÀvling vore inte heller sÄ dumt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

en remix tÀvling?

en lÄt, en midi

och sen fÄr var och en remixa pÄ sitt sÀtt, sÄ fÄr vi la kora en vinnare?

Tycker jag lĂ„ter riktigt skoj 🙂 Kanske kan man fĂ„ lĂ€gga till nĂ„got enstaka hĂ€r och var?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

en remix tÀvling?

en lÄt, en midi

och sen fÄr var och en remixa pÄ sitt sÀtt, sÄ fÄr vi la kora en vinnare?

Bra idé!

LÄter som nÄgot som borde kunna locka mÄnga.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...