Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest colourgarden
Posted

Ursäkta en blyg yngling, men vad är det egentligen för skillnad på Cubase och Nuendo?

Annons
Posted

Haha! Undrar du vilken av dem du ska ladda ner eller? 😛

Schysst "första inlägg"! Välkommen till forumet!

Posted (edited)
Haha! Undrar du vilken av dem du ska ladda ner eller? 😆

Schysst "första inlägg"! Välkommen till forumet!

😛😄😆 H2O syre åt folket 🙂

Edited by Starion
Posted

Givande svar vectro 😛

colourgarden: Cubase är för musikproduktion medan Nuendo är för mediaproduktion (surroundmixning, radiosändningar, videoeditering, osv).

Posted
Givande svar vectro 😄

Jag kunde inte låta bli... 😛

Posted
Ursäkta en blyg yngling, men vad är det egentligen för skillnad på Cubase och Nuendo?

Cubase 107Mb Nuendo 117Mb 😛

Posted
Givande svar vectro 😛

colourgarden: Cubase är för musikproduktion medan Nuendo är för mediaproduktion (surroundmixning, radiosändningar, videoeditering, osv).

Tack, det där visste inte ens jag.

Formaten är kompatibla på båda hållen, har jag för mig?

Posted

Generellt kan man i dagsläget säga att Nuendo är ett biffigare Cubase - De bygger på samma grundkod och delar väldigt många funktioner.

Som Nurfen säger är Nuendo mer inriktad åt multimediaproduktion genom utökade funktioner för detta område.

Posted (edited)

Hej på er.

I detta dokument kan ni läsa om alla saker som finns i Nuendo3 men inte i SX3.

http://www.mi-7.net/gfx/items/pdf/N...ve_Features.pdf

Som ni ser är det en hel bunke saker som skiljer det är dock inte många saker som vi musikskapare har speciellt stor nytta av. Skillnaderna kommer dessutom att bli större i framtiden då man ämnar att profilera Nuendo starkare mot kunder som arbetar med post-produktion.

Edited by fredrik @ mi7
Posted
Formaten är kompatibla på båda hållen, har jag för mig?

Det vet jag tyvärr inte.. Hann aldrig med Nuendo i plugget.

Guest colourgarden
Posted

Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! :rolleyes:

En något oblygare yngling

Posted
Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! 😆

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 🙂

Posted
Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 🙂

Fast det var nog mer riktat till Vectro, gissar jag. Och skulle kanske för tydlighetens skull avslutats med en sån här: 😆

Posted
Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?!  🙂

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 😛

Jag har sagt det förr, och jag kan säga det igen.

Ironi är för avancerat för vissa..

Posted

😆  😆  😎  H2O  syre åt folket  😉

Vad betyder det här? 😆

Gissar att han syftar på cracker-gruppen som kallar sig så.

Dvs, de "tar bort" kopieringsskydd från programvaran.

Posted

😆  😆  😎   H2O  syre åt folket  😉

Vad betyder det här? 😆

Jasså? Här får man lära sig saker minsann. Så det finns kändisar som sysslar med sånt som jobb?

Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. Jättesnällt av honom! Det är ju det där med realtidssträckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstänker att jag inte kan göra bättre musik bara för att jag byter upp mig. Får slicka lite på erbjudandet ett tag 😎

Posted

😆  😆  😎   H2O  syre åt folket  😉

Vad betyder det här? 😆

Jasså? Här får man lära sig saker minsann. Så det finns kändisar som sysslar med sånt som jobb?

Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. Jättesnällt av honom! Det är ju det där med realtidssträckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstänker att jag inte kan göra bättre musik bara för att jag byter upp mig. Får slicka lite på erbjudandet ett tag 😎

Kändisar? Mja, i sina kompis-/hackerkretsar kanske..

Och jobb skulle jag nog inte kalla det... snarare finniga star-trek-fjortisar som tycker det är kul som hobby ( 😄 ).

Har en fråga också, kan din pappa adoptera mig? 😎

Posted
Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lång tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?!  😎

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 😉

Jag har sagt det förr, och jag kan säga det igen.

Ironi är för avancerat för vissa..

He, verkligen..