Jump to content
Annons

Gratis fläktorgel från precisionsound!


precisionsound (oregistrerad)

Recommended Posts

precisionsound (oregistrerad)

Hallå!

Vi har en liten marknadsundersökning på vår site.

Var ärlig och uppriktigt i dina svar och svara på alla frågor så kommer du att bli bjuden på en välsamplad Koestler Rigoletto.

De är inte villken Koestler som helst utan Gullan Bornemarks gamla, ett stycke musikhistoria helt enkelt.

De kanske inte smäller lika högt som Lennons piano men ändå... 😏

Den är verkligen värd att ha i sam(p)lingen, de kan vi intyga

Mer information, demos och marknadsundersökningen hittar du här:

http://www.store.precisionsound.net/survey_2005.php

Mvh

Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
precisionsound (oregistrerad)

Närå inga problem. Kan du ladda ner stuffit expander så kan du extracta .exe filer, även på MAC :rolleyes:

Formaten är:

HALion

Kontakt

Sfz (bara PC) inte att förväxla med .Sf2....

Inge sound font tyvärr. orsaken är att Koestler Rigoletto är lite mer avancerat i programstrukturen än vad sf2 tillåter, release samples...

Mvh

Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Sfz (bara PC) inte att förväxla med .Sf2....

Inge sound font tyvärr. orsaken är att Koestler Rigoletto är lite mer avancerat i programstrukturen än vad sf2 tillåter, release samples...

Sorry. Hade faktiskt ingen aning att det fanns ett särskilt SFz-format. Jag använder den samplern och tog för givet att det var SF2 ni syftade på.

Har inte installerat samplingarna än, men dom kan komma till användning redan imorgon när jag ska mixa/redigera (förhoppningsvis) sista låten till ett kommande album.

Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

De är lite fläktljud och småskrammel när locket öppnas/stängs osv.

Mvh

Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs .. har givetvis deltagit i er marknadsföring nu. Har dock aldrig provat att köpa något hos er. Är lite sugen på vissa av era produkter, men har tyvärr inget kreditkort; och gillar förövrigt inte idén att handla med kreditkort över nätet. Kalla mig gammalmodig om ni vill.. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Denhär låter helt underbart ju. Helt klart ett orgelljud som är användbart från början utan att behöva sitta och ratta.

Nog inte omöjligt att jag kommer att använda den i framtiden 😉

Men hur är det med rättigheter och sånnt? är den fri att använda i musiken hur man vill?

Lyssnade på demon av xylofonen med. Den lät grymt bra. Kommer nog att köpa den när jag får pengar för nästa projekt.

Fler sånnahär samplingar behövs!

EDIT: heh. kollade visst inte på priset. den behöver jag ju knappast vänta med 🙂 helt klart överkomligt.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)
Denhär låter helt underbart ju. Helt klart ett orgelljud som är användbart från början utan att behöva sitta och ratta.

Nog inte omöjligt att jag kommer att använda den i framtiden 🙁

Men hur är det med rättigheter och sånnt? är den fri att använda i musiken hur man vill?

Lyssnade på demon av xylofonen med. Den lät grymt bra. Kommer nog att köpa den när jag får pengar för nästa projekt.

Fler sånnahär samplingar behövs!

EDIT: heh. kollade visst inte på priset. den behöver jag ju knappast vänta med :rolleyes: helt klart överkomligt.

Angående rättigheter så är de samma restriktioner som våra andra arkiv. Du har rätt att använda ljudet i musik sammanhang men du får inte sprida ljudet vidare eller sälja de vidare, kortfattat.

Vill du tipsa någon om ljudet så skicka länken till vår site, sprid inte samplingarna vidare på annat sätt.

Annars är de bara och rocka loss 😎

Nu har vi en till demo med Koestlern och lite andra arkiv här för lyssning:

http://www.store.precisionsound.net/cembaloinfo.php

Lyssna på "Sambalo" demon. Utöver Koestlern finns "Cembalo" och "J-Celeste" i denna.

Mvh

Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...