Jump to content
Annons

IcQ?


Midori

Recommended Posts

Har funderingar lite kring icq..

Jag startade min Icq igår, har inte använt den på ett par år...

Men är det nån som använder icq fortfarande eller är det Msn som gäller nu för tiden?

Nån som använder icq här på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Självklart kör man ICQ (#7829741). M$N är ju töntigt 😆

/J

Töntigt vet jag inte..

jag hade massa folk på min icq för ett par år sen, nu har jag bara 5 kvar...Känns lite lamt sådär :rolleyes: ..

Men ska nog börja använda icq lite mer nu tänkte jag... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör hellre ICQ än MSN...

Mitt första uin på icq var riktigt kort (har för mig att det bara var 5 siffror)... menmen, det kontot är long gone....

Ni har inte funderat på att installera ett av de däringa programmen som sammanflätar ICQ's AOL's och MSN's nätverk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör hellre ICQ än MSN...

Mitt första uin på icq var riktigt kort (har för mig att det bara var 5 siffror)... menmen, det kontot är long gone....

Ni har inte funderat på att installera ett av de däringa programmen som sammanflätar ICQ's AOL's och MSN's nätverk?

vad är det för program då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig fattat varför man ska skaffa ICQ. Msn har ju BARA fördelar jämnfört med ICQ.

Annars så kan man ju köra Trillian, som är ett stabilt program som klarar både Msn, ICQ, AOL och några till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen fördel för mig, så länge mina polare kör ICQ. 🙂

Så om jag bytte till MSN skulle jag sitta där med ett "fördelaktigt" program, men inga vänner att prata med.. 🙂

Och, så vitt jag vet fanns inte MSN när jag började köra ICQ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Miranda är lätt, enkelt och avskalat, vilket inte ICQ är som tokas skriver bara har nackdelar mot msn. Jag trivs som sagt så bra med msn att jag valde att ha kvar det trots att jag installerade miranda för att köra det istället för icq, även om miranda klarar msn- protokoll. (Nu snackar jag väldigt sällan med icq folket, har det mest för att inte tappa gamla kontakter, så jag kan leva med att ha två system)

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart kör man ICQ (#7829741). M$N är ju töntigt 😉

/J

helt rätt!! 🙂

..eller jag har visseligen kört med miranda den senaste tiden.. och alla envisas juh med att sitta och trycka på msn nu för tiden så man var juh så illa tvungen att börja använda de också... men msn messanger är helt klart djävulens redskap.. 🙂 det vägrar jag använda.. tycker det är i vägen mest hela tiden..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag använder bara chat-funktionerna och då funkar Miranda utmärkt med både MSN och ICQ. Skulle jag skaffa konto nu hade jag skaffat MSN-konto. Tycker inte det finns nån anledning att inte ha både och.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Miranda på jobbet (pc) och Adium hemma (mac). Är mer förtjust i Adium, som inte tar någon som helst plats när det är öppet, men Miranda fungerar utmärkt det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trillian är överlägset bäst om man vill köra många olika i samma. Men det kostar pengar.

Gör det? Sen när? 😎

Har kört ICQ, Miranda, Trillian.. men har nu fallit offer för monopolet och kör bara MSN. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid kört ICQ (#85530650), också av den anledningen att alla jag känner gör det. Brorsan skickade över Miranda igår så jag tänkte pilla ihop det så fort jag har tid och ork.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade ICQ Lite för nån vecka sen efter att inte haft det igång på typ... ett halvår skulle jag gissa på 😕... Får se om jag orkar vara mer uppkopplad på ICQ läjter ånn... Har M$N också, men använder det också alltmer sällan.

Och IRC ska vi inte ens gå in på. Jag som brukade hänga på irc-net 6 timmar om dygnet för 7-8 år sen ... Scheesus.

Hursomhelst.

ICQ: 143544444

MSN: cfrog_nat@hotmail.com

välbekommen att adda mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mina msn-, icq- och aol-konton igång dygnet runt. Men jag använder liksom fler här multi-program (Adium och Proteus för mac).

Varför kan man fråga sig? Tjaa, jag har kompisar som bara har ett av dessa tre och att be alla att hålla sig till samma är ju lite overkill.

När man kör ett multi-IM-program så tänker man inte på att folk har olika konton. Det är mest bilder och att skicka filer som diffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde både ICQ och MSN för några år sedan men nu endast i enstaka fall ICQ. Många kompisar som bara har MSN tvingar mig. Det jag saknar med MSN är att man inte har sitt Away-mess på samma sätt som i ICQ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Miranda. 🙂

Jag har haft ICQ - originalet - ända sedan det lanserades! Har hundratals kontakter i min ICQ-lista.

Det var inte länge sedan jag upptäckte att man kunde skaffa MSN-passport utan att behöva regga Hotmail-adress, så då skaffade jag en sådan också. Många kompisar som använder det, så det är väl lite kul med webcam och MS "bling-bling".

Nu ska jag byta MSN till min cutup.se-adress och blir tvungen att regga en helt ny (!) MSN och regga om alla på min MSN-lista. 🙂

Då säger kanske några av er, det hade du inte behövt om du reggat Hotmail. Då svarar jag: Jag har alltid vägrat Hotmail, eftersom jag läst deras sjuka användaravtal. 🙂

(Något jag tvivlar många har gjort.)

Men största nackdelarna med MSN är ju att deras servrar kraschar varannan vecka och är nere många timmar. Under hela tiden fortsätter ICQ att fungera! 🙂

ICQ UIN: 1538338

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev av med mitt ICQ-uin förr-förra veckan. "Invalid" password. Efter gnäll på supporten slutade det med att jag fick regga nytt (hade angett en epostaddr som varit inaktiverad sen 90-talet). Förbannat irriterande.

mitt nya uin: 298199047

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...