Jump to content
Annons

EMU-jävlarna har lurat mig!


Martin

Recommended Posts

skönt... då slipper jag se snett på mitt 1820 som jag är så nöjd med...

Hehe, här har du nog hur det är för det mesta; Folk stirrar sig blinda på siffror istället för att lyssna och använda prylen ifråga... 😮

Så sant så sant 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Är E-mu samma företag som Emulator??

Hoppas deras kommande ljudkort E-mu 1616 är schysst.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Är E-mu samma företag som Emulator??

Hoppas deras kommande ljudkort E-mu 1616 är schysst.

😆

:musik

Företaget heter väl E-MU och ägs som sagt av Creative och Emulator X är en mjukvarusampler framtagen av E-MU. Jag antar att det är det du är ute efter.

Ang. E-MUs ljudkort så har jag inte m..m...märkt...märkt..märkt.. några kon...kon...konstigheter...heter....eter 🙂

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Är E-mu samma företag som Emulator??

Företaget heter väl E-MU och ägs som sagt av Creative och Emulator X är en mjukvarusampler framtagen av E-MU. Jag antar att det är det du är ute efter.

Fast "Emulator" är väl egentligen mest känt som E-MUs hårdvarusamplers som hette just "Emulator (I/II/III)" och var vad alla coola snubbar använde på 80-talet... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är som jag alltid har sagt:

Nej till EMU!

Det var förresten några forskare som kom fram till om ja eller nej var svaret på frågan "E M U". Och svaret är nej, eftersom M inte är U. M är M och U är U.

(ursäkta detta offtopicinlägg, kunde inte låta bli)

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Är E-mu samma företag som Emulator??

Företaget heter väl E-MU och ägs som sagt av Creative och Emulator X är en mjukvarusampler framtagen av E-MU. Jag antar att det är det du är ute efter.

Fast "Emulator" är väl egentligen mest känt som E-MUs hårdvarusamplers som hette just "Emulator (I/II/III)" och var vad alla coola snubbar använde på 80-talet... 😱

..........Som inte hade råd med en Fairlight.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns massa rykten och påståeden kring E-MU's ljudkort. Anledningen är enkel, folk ogillar Creative som äger dem. Men blanda inte ihop de båda för det är faktiskt två olika företag. Det Creative stått för på E-MU kortet är ganska tydligt och självklart. DSP kretsen och på de med externa boxar även FireWire porten och mini tele uttagen för surround. Vilka är typiska för Creative's ljudkort.

hmmm....jo. men DSP-processorn kommer väl från EMU. Sen köpte Creative EMU och så vidare. Det som gjorde SBLive intressanta var att de hade samma DSP som EMU's APS och till och med kunde köra APS drivare om än modifierade. Att Creative köpte EMU betyder ju inte att det blir dåligt. Reverben på den inbyggda processorn på SBLive var ju till exempel mycket bra, men så kom ju kretsen från EMU.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...