Jump to content
Annons

klassisk låt


betyg  

17 röster

  1. 1. betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      6
    • 4
      5
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons

Fin musik. Poppig, lät som den skulle kunna varit med i en trailer för nåt coolt rollspel.

Du skulle nog kunna gör mycket mer med mellanstämmorna tycker jag, nu är

det ju egentligen bara en melodi med basgång. Lite mer rörelse i stämmorna

skulle göra susen. Annars var det stämningsfullt och fint.

Svårt med orkesterpluggar. Det blir aldrig riktigt, riktigt bra tycker jag.

Men det här låter absolut tillräckligt bra för att man inte ska tänka på nåt annat än musiken när man hör låten.

Vad är det för pluggar du har använt?

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta var bra tyckte jag, tänker direkt på en "amerika räddar hela världen film" 😕

Men, melodislingan i början 00:00-00:13 är phantom of the opera. Är det med mening eller blev det bara så?

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunkenship (oregistrerad)

Riktigt snyggt arrat och väl uppbyggt. Får en känsla av storslagenhet av låten, lite braveheart-musik typ. Vad har du använt för stråkar? Låter väldigt realistiska. Bra jobbat!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt!

Nej, det låter inte som en riktig orkester, och det har att göra med arrangemanget. Aldrig så fina pluggar är liksom ändå bara pluggar och mycket i ett orkestersound handlar om arrangemanget. Så vill man att det verkligen ska låta orkester så måste man plugga orkesterarrangering, det finns inga genvägar... :rolleyes:

Men det här är verkligen en bra början, snyggt jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter fint. reasons orkester ljud verkar verkligen vara prisvärt men det finns ju såklart bättre orkester ljud.

ett tips är att panorera lite. kolla här:

PO-SeatingChart.jpg

http://www.mti.dmu.ac.uk/~ahugill/manual/seating.html

http://www.macmusic.org/img/articles/30/30...ngOrchestre.gif

http://www.dsokids.com/seatingChart/index.html

Ett annat bra sätt att få liv i ljuden är att använda CC11 med modwheelet för att få lite med variation i volymerna. Nu är det liksom samma volym på allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det låter inte så mycket som en äkta orkester, mest beroende dynamiken, det låter lite platt. Ljuden är okey men försök få in dynamik genom volymkontroll, även olika sorters artikulation behövs för att få det att låta lite närmare sanningen. Jag vet inte hur reasons orkesterljud är uppbyggda, och om det går att styra artikulationen under inspelning, kolla upp det, annars kan man använda sig av filter för att variera karaktären på ljuden.

Låten är spännande och skulle nog bli ännu mer spännande med några mellanstämmor oxå, tror jag.

Ulrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppla! Snygga melodier, vackert och sorligt! Men dynamiken är inte riktigt bra tycker jag, man hör att det inte är en riktig orkester som spelar. Men det kanske är meningen?! 😆

Som sagt snyggt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker ju inte heller att det låter som en symfoniorkester.

men det låter ju rätt bra ändå tycker jag.men det är konstigt att ingen har reagerat på att det brusar och distar så in i helvete.det beror på att jag

spelade in den på kasset band och sen tillbaks till datorn bara för att testa

om det blev ett lite mer analogt ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...