Jump to content
Annons

Feedback på Avicii inspirerad Progressive House låt


Recommended Posts

Postat (redigerat)

Mixen är inte riktigt färdig, men arret o dest mesta andra är där. Har inte gjort något schysst drum intro till den än. Droppet hade jag sen innan, men annars är allting fixat under dagen. 

Vad tycker ni? Funkar melodin, versen, droppet, olika instrumenten etc.. ? Vad är dåligt med mixen? 

Jag vet att mixen inte är clean o därför (Preview Mix), skulle gärna vilja ha tips på vad jag bör rensa då mina öron är ganska trött på låten efter idag. Tack!

Redigerat av Anecha
Ändringar med projektet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Hej

 

 

Inte riktigt min stil av musik, men jag tycker att du har med många bra element, bra kontraster mellan delarna i låten.  0.52 så sänks volymen på temat ganska rejält... det kändes lite konstigt. samma vid 2.28. kanske något med kompressionen ?

Igen inte riktigt min stil, men du varierar ljudet på temat väldigt bra. Sen så hade jag nog haft mer kontraster - med variationer på noterna i temat eller motsvarande... 

låter bra annars!

/K

 

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack @NaezT har lekt runt lite med en arp eller melodi slinga som kommer ligga i bakgrunden, försöker få den att passa in bara 🙂 Jag har kompressat låten ganska hårt. Det är dock meningen att melodislingan ska bli tyst, men nu blir den inte helt tyst utan man hör reverb. Det kanske inte passar att slingan blir tyst. Ska lyssna några gånger. Tack för bra feedback!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

'assego

 

Det låter som sagt bra ,  men jag tror att låten skulle må bra av att ha mer variation i strukturen.

Men - det är en gubbe som snackar här och det finns en stor risk att jag inte fattar stilen...

 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...