Jump to content
Annons

Feedback vore tacksamt. "Buljong" och Svamp, heter låten. Nej, det är ej Nationalteatern.


Recommended Posts

Gjorde en låt i Skärholmen år 2000 och återvinner den här. Filmen är från 2024. Hade glömt låten och mastern blev stulen för länge sedan. Låten dök upp i ett kassettband som en kompis en gång fått. Här mimar jag till sången och ljudet är ett second hand ljud. Detta från en Cd-spelare som ljuder i mitt kök så ljudkvalitén är väl inget att skryta med.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo det värsta är att jag ej har tekniska möjligheter att transponera in låten i datorn på ett vettigt sätt, så det blir ett live-second-hand-ljud som serveras här och det blir ju undermåligt. För på kassettbandet är ljudet helt okej men...

Tack för att du lyssnade och kommenterade!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
On 2024-02-17 at 11:06 sa Jonatan Lundin:

Har du låten på en CD-skiva (du skriver att låten ljuder från en CD-spelare)? På CD-skivan finns låten som en WAV-fil (tror jag det är). Om du går till en filhanterare, och navigerar till CDn, kan du kopiera WAV-filen från skivan till datorn.

Jo jag skrev tidigare lite inkorrekt; det är en kombinerad radio, cd och kassettspelare. Jag kanske kan bränna av kassettinspelningen på cd och lägga in med ett mycket bättre ljud.

Jag spelade år 2000 in massa egna låtar och sket i denna då det är Cornelis som gjort ackorden och melodin, men sen skrev jag honom som medkompositör, helt enkelt. Cornelis låt heter "Balladen om censuren."

Redigerat av Flizzaff
Missade.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...