Jump to content
Annons

Behöver lite hjälp


Recommended Posts

Hoppsan, jag var tvungen att lägga om det här eftersom jag hade lagt upp mitt spår i fel ämne.

Hej alla, jag skriver detta inlägg på svenska. jag hoppas få fler svar!
I intresse av att publicera denna låt behöver jag kritik. Jag är också väldigt tacksam om någon känner sig manad att ge råd om vad jag behöver förbättra i framtida låtar, såväl som om melodin, kicken, etc. Jag kan inte hitta något att lägga till själv, vilket är anledningen till att jag postar här 😄.

 

Redigerat av EndeeV
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
8 hours ago, Flizzaff said:

Det är väldigt mycket basljud. Melodin kan mixas fram bättre. Låten håller som instrumental; saknar ingen sång. På slutet tycks melodin mer frammixad. Det blir en stark 4 av 5 i betyget.

Vad är "kicken"?

Tack, jag vet att mixningen inte är så bra gjord, jag behöver fortfarande förbättra den. för kicken använde jag aviciis, här är filen.

 

https://convertio.co/download/0e9eaa878e420e973456afa98c4319ca1ee6df/

 

Redigerat av EndeeV
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det här gamla house soundet från typ 2010-2011. Jag tycker ackorden och melodin är passande till stilen, men mixen är ganska grötig. Du kan nog försöka dämpa allt whitenoise, det tar över något i stora delar av låten. Om du kör lite mer förfining med EQ på diverse sounds som du har, mer specifikt tar bort lite highs från dina baselement, tar bort lows från piano/melodi, tar bort lows från hihats etc, så tror jag att mixen kommer låta renare. Rent kreativt och stilmässigt tycker jag du lyckats riktigt bra. Snyggt jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
4 hours ago, Carl Nord said:

Jag gillar det här gamla house soundet från typ 2010-2011. Jag tycker ackorden och melodin är passande till stilen, men mixen är ganska grötig. Du kan nog försöka dämpa allt whitenoise, det tar över något i stora delar av låten. Om du kör lite mer förfining med EQ på diverse sounds som du har, mer specifikt tar bort lite highs från dina baselement, tar bort lows från piano/melodi, tar bort lows från hihats etc, så tror jag att mixen kommer låta renare. Rent kreativt och stilmässigt tycker jag du lyckats riktigt bra. Snyggt jobbat!

Tack så mycket för råden, jag vet egentligen ingenting om mastering och mixning men jag ska göra mitt bästa för att förbättra mixen!

Redigerat av EndeeV
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...