Jump to content
Annons

Diamanter- Ulf Lundell tolkning


Recommended Posts

Annons

Trevligt värre, Slej. Det är inte häpnadsväckande men jag gillar det ändå. Du är något på spåren.

Lite random åsikter efter några genomlyssningar.

- Sången är bra överlag. Ditt register används väl här. Gött!

Kanske lite mer reverb (kanske gate:a framförallt de starka partierna som får klinga ut medan nästa sånginsats börjar). Sången skulle även må bra med mer delay. Kanske slap back?

- Basen känns lite småtrist. Tänk småljummet kaffe. Mer knorr och definierad bas.

- Inga slagverk känns spännande! En tamburin som markerar 1:an och kommer in efter halva låten kanske vore något?

- Kompacken låter lajnad och, i mitt tycke, tråkig. Mer luft!

- Acke #2 skulle du kunna byta ut mot en nylondito utan problem. Livar upp ljudbilden.

Mina två cent.

Vänligen,

CHAE

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmmm sådärja, Slej! Nu börjar du skjuta in dig medelst klassisk gaffling.

Lite åsikter.

- Sången låter bättre med delay. Hm, tänker ändå att du kanske ska automatisera delayet (menade det förra gången men kunde inte förklara det) till att växa på de sista sångfraserna i varje mening. Även om du lagt delayet till höger grötar det ihop sig något.

Reverbet sitter fint.

- Kompacke #1 låter så mycket bättre nu i mina öron. Sologuran är snyyyyyyygg och tar inte över. Spännande med figurerna som bär upp ljudbilden. Tips; låt den vila i vers 1 och låt den smyga in framåt vers 2 för att blomma ut rejält mot slutet.

- Percussion. Trevligt och fint med att de lirar med varandra. Backa maraccas något alt flytta ut den mot vänster.

Du har officiellt lyft den här covern till en helt ny nivå och det är en bra bit på vägen.

Keep it up!

Vänligen,

CHAE

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
5 minuter sedan sa Flizzaff:

Nu är vi där igen; tag bort det iskalla ljudet, det är helt överdrivet. Låten dränks i skitljudet.

Tack för din åsikt. Jag hör vad du säger. Den här låten har jag lämnat därhän. Lyssna gärna på Soulful Dancing med mig och med Neosus som producent. Jag tycker den är varm… vad tycker du? 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan sa slejnard:

Tack för din åsikt. Jag hör vad du säger. Den här låten har jag lämnat därhän. Lyssna gärna på Soulful Dancing med mig och med Neosus som producent. Jag tycker den är varm… vad tycker du? 

 

Redigerat av Flizzaff
Hittade senare.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...