Jump to content
Annons
  • 0

Knastrande/Sprakande ljud från vissa plugins?


Baztard

Fråga

Hej!

Jag gör musik i FL Studio 20 (Producer Edition) och det har alltid fungerat bra. Men nu har jag avancerat lite och börjat införskaffa en del plugins som jag aldrig använt mig av tidigare. Bland annat Virtual Tape Machines (Slate Digital) och Lindell 80 Channel (Plugin Alliance), båda 64-bitars. Ett problem som då plötsligt har börjat dyka upp är att det knastrar och sprakar något enormt i hörlurarna. Avaktiverar jag dessa plugins så försvinner problemet. Vet någon vad som kan orsaka det?

Det spelar ingen roll om jag har pluginsen på en vanlig instrumentkanal eller på mastern, det låter illa ändå.
Det knastrar bara när musiken går. Aldrig annars.

FL Studio körs i 64-bitars
Windows 10 Home 64 bitars
Processor Intel i5-4430 CPU @ 3.00GHz
Minne 16 GB
Hårddisk Samsung SSD
Ljudkort Presonus Audiobox USB 96   

Redigerat av Baztard
Link to comment
Dela på andra sajter

6 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Är ljudkortet eller andra nödvändiga program uppdaterade?

Prova att bounca ut en del av låten för du aktiverar och avaktiverar pluggen. Bara för att göra om det märks för oss andra ?

Lite utvärdering/elimineringstest så att säga 😉🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jag har prövat med allt, men det verkar som att ljudkortet var dåligt. Har nu bytt till ett annat och då var problemet borta.

Edit:
Problemet kom tillbaks, men har nu lokaliserat det till SampleTank. Använder jag den på någon enstaka kanal så är det inga problem, men som jag har nu så har jag flera instrument laddade från den på olika kanaler och då verkar det som att datorn inte klarar av att hantera effekterna som är påslagna i SampleTank. Stängde jag av dom så försvann problemet.

Fick lägga på effekterna via plugins på mixerkanalerna istället.

Redigerat av Baztard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...