Jump to content
Annons

Feedback på dropet till min remix


Noa

Recommended Posts

Har gjort en remix på I fall apart av post malone men tog bort vocalsen för att jag inte visste ifall man fick ha det på denna tråden eller inte. Detta är bara dropet och därför är inte buildupen eller något annat speciellt välarbetat. Säg vad ni tycker och kom gärna med tips!<3

låten slutar vid 0.45 för att inte slösa er tid 🙂

Redigerat av Noa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar verkligen ideen och jag gillar ljudet du har använt på build-leadet. Däremot tycker jag att melodin skulle kunna vara bättre. Den är redan rätt bra och fartfylld men jag uppfattade att den var ganska svår att få på huvudet. Skulle du arbeta mer med melodin tror jag du kan få en riktigt bra remix för produktionen i sig är väldigt bra. Samt kanske även filtrera in droppianot/syntharna innan droppet så det inte blir så stor kontrast mellan dropp och build även fast de ska vara det men du kanske förstår min poäng??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentaren! Fattar vad du menar med kontrasten mellan buildup och drop tänkte fixa det senare. Melodier har jag haft svårt med ett tag nu tycker allt blir tråkigt och låter typ som alla andra låtar i edm genren, har du några tips på bättre melodier. Tycker sånt är skit intressant när det gäller musik, vad som gör en melodi bra och dålig. Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Noa:

Tack för kommentaren! Fattar vad du menar med kontrasten mellan buildup och drop tänkte fixa det senare. Melodier har jag haft svårt med ett tag nu tycker allt blir tråkigt och låter typ som alla andra låtar i edm genren, har du några tips på bättre melodier. Tycker sånt är skit intressant när det gäller musik, vad som gör en melodi bra och dålig. Tack på förhand!

Jag vill inte säga att jag heller kan melodier. Eller jag vet ju vad jag gillar och vad som för mig sätter sig på huvudet. ett tips jag fick var att en melodi i grunden ska vara ganska repetetativ. Alltså, ta exempelvis SOS av avicii. Där använder han fyra bars för en melodi som egentligen består av samma noter. Förutom i slutet på fjärde baren där melodin stänger och intoducerar melodin igen. Det som däremot gör hela melodin intressant är de små ändringarna mellan varje. Det gör att melodin får en nyansering i varje ny bar. Kolla detta klippet. 

 

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-07-19 at 22:52 sa Noa:

Melodier har jag haft svårt med ett tag nu tycker allt blir tråkigt och låter typ som alla andra låtar i edm genren, har du några tips på bättre melodier. Tycker sånt är skit intressant när det gäller musik, vad som gör en melodi bra och dålig. Tack på förhand!

Färre noter i melodin är en bra start. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...