Jump to content
Annons

Rimfall - The Color of Magic


Recommended Posts

Är lite halvdöv nu efter ett par dagars trackande och ljudletande till en låt. La om alla instrument på en gammal låt jag hade liggande när jag nu hade lite tid över.

Hade också tänkt att lägga på lite sång som dubbar vissa gitarrmelodier så det blir ännu mer svensk progrock a´la´70-tal.

Skulle vara kul med lite återkoppling om komposition och mix?

 

Trummor: Superior Drummer 3 (Nirz Vol I)

Bas: Sandberg Elektra (E-strängen Drop-D) - genom Demeter VTBP 201-S preamp/Darkglass Vintage Deluxe preamp/MXR Dynacomp Bass

Gitarr: Samick Stratta genom en NUX MG-300

Keys: Yamaha Modx 

Ozone 8 på mastern.

Alla instrument spelade av Pete Bass a.k.a Roos. Mix: P.R.

https://soundcloud.com/user-164266793/rimfall-the-colour-of-magic-april-16-2022?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

 

 

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
2 timmar sedan sa HomerJSimpsson:

 

Näst efter Liftarens guide till galaxen så är Pratchetts böcker så underhållande och roliga - nu är jag inne på andra delen i Discworld-serien:-)

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

Hello Soulmate ! 

Liftarens guide är min bibel, särskilt den delen med guds sista hälsning till skapelsen ;-), sen är hans  Dirk Gently serie och andra böcker lika bra. Dock inte Stjärskeppet Titanik och den sjätte delen till Hitchiker, som är skriven av några villeva och är helt misslyckade på ett pinsamt sätt. Det sista värd att läsa av DA är sammanställingen av hans sista texter innan hjärtinfakten; The Salmon of doubt.

Just nu lyssnar jag till Terry Pratchett som audioböcker när jag jobbar, och de är en av anledningar, varför jag fortfarande jobba där. Jag vill rekommendera att lyssna på dem på engelska, då han arbetar mycket med dialekter och språkbruk, inta alltid lätt att förstå, men levande. Nu på äldre dag sympatiserar jag med  Rinswindian attitude to life och önskar jag hade en orangutang som vän. OOK indeed !

OBS ! Flat Earth Society har inget med Skivvärlden att göra !!!

>> Flat Earth society gladly announces now having members all around the globe ! <<

flat earth.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
On 2022-04-19 at 04:58 sa HomerJSimpsson:

Hello Soulmate ! 

Liftarens guide är min bibel, särskilt den delen med guds sista hälsning till skapelsen ;-), sen är hans  Dirk Gently serie och andra böcker lika bra. Dock inte Stjärskeppet Titanik och den sjätte delen till Hitchiker, som är skriven av några villeva och är helt misslyckade på ett pinsamt sätt. Det sista värd att läsa av DA är sammanställingen av hans sista texter innan hjärtinfakten; The Salmon of doubt.

Just nu lyssnar jag till Terry Pratchett som audioböcker när jag jobbar, och de är en av anledningar, varför jag fortfarande jobba där. Jag vill rekommendera att lyssna på dem på engelska, då han arbetar mycket med dialekter och språkbruk, inta alltid lätt att förstå, men levande. Nu på äldre dag sympatiserar jag med  Rinswindian attitude to life och önskar jag hade en orangutang som vän. OOK indeed !

OBS ! Flat Earth Society har inget med Skivvärlden att göra !!!

>> Flat Earth society gladly announces now having members all around the globe ! <<

flat earth.jpg

Hello bro! Liftarens guide till galaxen har jag nog läst 5 ggr minst, lol. Och ja, precis: Flat Earth är väl något helt annat - de som fortfarande tror att jorden är platt - Discworld är ju något helt annat. Ska lyssna på ljudböckerna på engelska, läser böckerna på engelska vilket gör dem mer intressanta - fick tips om Pratchett av en kvinna i ett online-spel på en amerikansk server:-) . Tack för tips om audioböcker - och ska kolla in The Salmon of doubt  också!

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...