Jump to content
Annons

Synpunkter på mix?


Jamen

Recommended Posts

Hej, vill gärna ha lite synpunkter på denna mix.

Hur få den att låta mer professionell? Nivåer och frekvenser?

Hur är det med bas/botten(ludd?), och sångvolymen, och vad kan göras mer för att tajta till kören i ref, men behålla "soft punch"?

 

 

Redigerat av Jamen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Refräng körerna känns väldigt starka

Generellt kan du reducera 200hz och 1,3khz med 6db och ett Q värde på 0,7 med en eq

Och boosta 60 hz med 3 db med Q värde på 0,7

Gör detta på mastern så låter det bättre, sen kan du bypassa den och anpassa detta till de individuella kanalerna istället och justera mer exakt 🙂

Nice låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sänkt kören ca 3dB och lagt till delay med aningen studs (behövs kanske mer), EQ sänkt 6 dB vid 200hz och 1.3kH, boost 3dB vid 60 hz ...klart bättre! Mixen öppnat upp sig mer, och fått bättre tryck. Gillar det! Ska finjustera volymnivåerna lite till på separata spår också.

Men har jag någon möjlighet i befintlig Eq att ställa in Q-värde, eller göra nåt likvärdigt? Bara tillgång till denna (bild1).

 

Eq red 6 dB boost 3dB.png

Redigerat av Jamen
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju trevligt låtmässigt! Det första jag dock direkt reagerar på när jag lyssnar är panoreringar. Allt låter väldigt centrerat i mina lurar. Visst padsen går ut ngt vid 0.20 men jag hade slängt ut dem mer åt sidan, kanske med ngt stereodelay för att göra det fylligt. Den enda gången ngt sticker ut lite mer åt sidan är när pukorna kommer till höger vid 0.29 så lite mer rymd tycker jag mixen förtjänar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...