Jump to content
Annons

Studiostafett - modul nr 3


Coffeemidget

Recommended Posts

Annons
  • Svar 106
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
Har väl en hyfsad klar grejj här men saken är den att jag inte har nåt space att slänga upp låten på :S nån som vet nåt gratis webspace?

Fan.. kan inte streama eller ladda ner från soundclick,å vill ja bli "listener" kommer de massa skumma certifikat upp...

Behöverdu spejs finns de massor gratis på

www.musicupnorth.com eller musikbanken.mine.nu

EDIT: Musicupnorth verkar inte funka, men när den gör det är det en bra sida..

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok... jag gillade verkligen Maximegalångtalias första grund, och hör tydligt en melodi och halvtydligt en text... har laddat ner den på min laptop och tänker sitta i loungen på Köpenhamns medelst Manchester airport imorgon och jamma i små öronsnäckor. Får se vad jag kommer tillbaka med. 😳

Men bry er inte om mig, oavsett. Kör ni på som vanligt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte lyssna  😎

Får väl registrera mig då

Kan vi inte bara bojkotta sopiga soundclick rakt av?

;Hear ye hear ye! Henceforth soundclick shall be utfryst from the skaldernas grejs..

Lägg istället upp HÄR så slipper de som bara vill lyssna slippa registrera sig, för man kan länka vidare HÄRIFRÅN 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nae jag backar nog ur detta tror jag. Eller så är jag redan ute eller.... 😉

näesch! inte banga nu. Om inspirationen tryter till just dedär så kan du ju göra nåt "lucid psy-intro" som går in i gitarrgrejset och kanske några sweepade pads jämns med flöjterna in i låten. vad som känns för. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, att DjHex inte riktigt får ordning på takten tror jag beror på att låten börjar på den tredje fjärdeldelstakten (ellervaddetnuheter). Den andra fjärdedelen in i låten är alltså startposition (typ). Sen känns låten inte som 175bpm (än om den är gjord i det), den känns snarare som hälften. 😎

Hur som helst, jag skrev en text på vägen hem på flyget igår. Jag hade fått i mig några öl, vin o drinkar så den blev därefter. Det måste framförallt ha sett roligt ut när jag satt där lurig med laptop och lurar och mimade och diggade i flygsätet bland alla krystade business travellers... 😄

----------

I'm sitting here waiting, my wonders wander

wonder where you are tonight

Wonder if I'm gonna see go flying

pass me within my sight

I've bought myself a ticket

it's coloured in peaceful pink

things I never thought I'd wait for

is now written in my heart in ink

I'm wating for the love train

I'm wating for the love train

I've seen on the Tv, seen it the movies

with an oh-so happy end

things that seem to make you happy

is your beloved friend

I've seen it happen, I've seen it crap'en

It's all a bunch of lies

The only truth I trust in

is the railroad when we die

I'm wating for the love train

I'm wating for the love train

-----------

I den andra versen spårade jag helt ur... 😎 ska ändra den ikväll och sjunga in, så får ni höra hur det låter. Sen kan ni välja om ni vill jobba vidare på den eller slänga och fortsätta på techno-spåret... eller kanske både och? 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?

När jag skrivit första versen (och läste vad jag skrivit) såg det ut som texten skulle insinuera att man väntar på "henne", men "hon" skulle i refrängen överaskande visa sig vara ett kärlekståg istället... samtidigt som kärlekståget kunde tolkas att vara kärleksruset. Höhö.

Den idén sket sig i andra versen. 😲

Fast jag kanske bara är löjlig som eftersträvar att mina texter ska ha samma berättelse från början till slut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?

När jag skrivit första versen (och läste vad jag skrivit) såg det ut som texten skulle insinuera att man väntar på "henne", men "hon" skulle i refrängen överaskande visa sig vara ett kärlekståg istället... samtidigt som kärlekståget kunde tolkas att vara kärleksruset. Höhö.

Den idén sket sig i andra versen. 😲

Fast jag kanske bara är löjlig som eftersträvar att mina texter ska ha samma berättelse från början till slut?

Fan Hacke, har du gjort en Saxon 😄 ... När Biff å gänget försökte skriva om en sportbil märkte de till sin fasa att texten handlade om ett lok. Princess of the night blev resultatet.

"peaceful pink" förresten... snyggt.

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...