Jump to content
Annons

Studiostafett - modul nr 3


Coffeemidget

Recommended Posts

Ok, då har jag sjungit in... men det var för högt för att sjunga där jag borde sjunga, så jag fick välja den lägre oktaven. Lät sunk. Fick dubba för att det skulle låta mindre sunk, men det låter nog fortfarande sunk. 😉

Har dessutom inte pulat kompressor eller EQ eller nåt sånt på sången ännu, förutom en gnutta kompressor på leadsången.

Waiting for The Love Train (draft)-01.mp3

Jag utgick från Maximegalångtalias grund. Kan lätt lägga det ovanpå DJHex' version istället, men den distar hos mig. Föreslår att någon (typ Demonen 😉) istället samlar ihop alla våra byggklossar mot slutet och gör en slutmix, istället för att var och en ska mixa ner till ny mp3 gång på gång och allt resulterar i en sopig mp3-kvalitét...

Får först höra vad ni anser om det jag gjort dock. Kanske sopa det oxå. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 106
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Najs Hacke 🙂

Skulle det inte gå att blanda den här versionen med techno/trance versionen 😉

Heh... ja du, inte f-n vet jag. Du får väl försöka. :rolleyes:

m vi får väl se 😉

Men vi får inte glömma DjHex' intro!

DJHex, har du introt som separat (och icke-distande) mp3/wav-fil så kan jag mixa in den här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs Hacke 🙂

Skulle det inte gå att blanda den här versionen med techno/trance versionen 😉

Heh... ja du, inte f-n vet jag. Du får väl försöka. :rolleyes:

m vi får väl se 😉

Men vi får inte glömma DjHex' intro!

DJHex, har du introt som separat (och icke-distande) mp3/wav-fil så kan jag mixa in den här?

Nej, det va den versionen jag menade... kommer inte ihåg vilken genre det var, men jag kommer ihåg att den va fett skön 🙂 Får nog ta o lyssna på den nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

hmm. som hackeman säger istället, jag kan ta påmig att mixa ner byggklossarna, så de som vill göra nåt kan ju lägga upp ett separat spår på de dom gjort..

Isåfall får jag lov att be om hackemans vocals, dj hex's intro och andra som vill chippa in på kanske trummor eller något annat.

i vilket fall, va noga med att koda i 320 kbps mp3 och se till att de inte klipper nånstsans. pcm wav vore bäst om någon har spejs, men de e väl kanske lite omständigt. de kan ju bli så stora

vi kan ju utgå ifrån då att hacke kör vocals och dj hex kör introt.

nån som e sugen på att göra nåt mer?

EDit: de blev ett skrivfel.

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm... visst kan vi göra så här att du samlar byggklossar... men då hör man ju liksom inte var det är på väg? Känslan av att "ehh det saknas ju dragspel på takt 34-511" lär ju inte infinna sig...?

Men du kanske menar att du är ständigt ajour och lägger upp slaskmixar Max?

Eller vaffan... jag gnölar inte... tänker bara lite högt. Det här innebär ju att flera kan ha bollen samtidigt och det kan ju bli alldeles lysande:))

Jag ska kolla hur äggklyvaren stämmer med tranceintrot;)

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

jaoo.

Jag kan firra slaskmixar, fast de vore ju mindre tryck på mig om den som hade bollen tog på sig att firra iordning, de blev ju lite fel där när djhex ljudfil va kodad i 128 och va klippt.. Vi får nog helt enkelt deklarera vem som har bolljäveln och vänta på att denne e klar...

BOLL ÄGARE UYTLYSES en bra start vore väl om hackeman bretade ihop sina vocals på grundfilen, och sedan passerade bollen till hex så han kan firra introt och sedan att folk lägger till efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

kul det här.. känner mig iofs inte spc manad attt vara med på just detta projekt. Men en tanke slog mig.. Borde ni/vi/dom inte fixa en gemensam ftp server som allt tankas upp så skulle allt bli mkt lättare att trixa med.

Link to comment
Dela på andra sajter

BOLL ÄGARE UYTLYSES en bra start vore väl om hackeman bretade ihop sina vocals på grundfilen, och sedan passerade bollen till hex så han kan firra introt och sedan att folk lägger till efter det.

Funkar. Ska jag göra ny mixdown i 320K, eller räcker den 192K jag lagt upp?

Alternativt att DjHex skickar mig sitt intro i 320K, som sagt...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm. Iofs ere ju inte slutet på världen med 192, jag kommer inte gråta mig till sömns för det. Känns det bra mr hackeman, kör på det. fast 128 kodning däremot är väl lite i underkant. e du klar med bollen isåfall? då kan ju hex baka in sitt intro.

keep on trucking 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar.

Du behöver egentligen inte använda spåret, tänkte bara visa lite vad jag är för filur när man ändå hänger här en hel del nuförtiden.

Kan kanske va kul för folk å se hur man funkar 🙂

Ps. Kändes det i låten att jag blev dumpad i förrgår?... Över MSN! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag slängde ihop en egen liten variant.

Blev så sugen av att läsa allt snack så den romantiska

pojkbandskänslan hoppade upp i skallen.

Så här skulle den bli om jag blanda mig in ialla fall:

Studiobollenskickarvidaresåmankanbyggapåvardetva.mp3

Ursäkta den stressiga mixen. *hehe*

Hey, men det där var ju schysst! Mycket proffsigare än min slask! 🙁

Vi ska kanske göra det här till nån "hur-många-olika-låtar-och-genrer-kan-vi-skapa-utifrån-samma-grund"-grej istället...? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl gå utmärkt att klippa ihop det där? I ordningen Synthintro, Hackes första halva, Zatris första halva, Hackes andra - tokstick - Zatris andra, slutkläm ... eller nåt?

Ett förslag blir väl att Nån tar hand om råmaterialet ock klipper ihop? Kanske ska du ta bort bas o trummor Zatri, så får någon lägga det till totalmixen?

Frågan är väl då vem denne NÅGON är ...

**

Fredag-lördag (kväll-natt-morron) kan jag nog bidra med nåt, men jag tar ingen boll än..

LÅTER BRA tycker jag att det gör so far:)

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte vilja påstå att det är nån speciell stil på mitt intro. det är ju bara en pad 🙂 Men hacke, ge mig ett pm med en msn adress så skickar jag en 320 kbps eller vad det nu heter till dig så kan du baka in den där

Finns i min profil. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag slängde ihop en egen liten variant.

Blev så sugen av att läsa allt snack så den romantiska

pojkbandskänslan hoppade upp i skallen.

Så här skulle den bli om jag blanda mig in ialla fall:

Studiobollenskickarvidaresåmankanbyggapåvardetva.mp3

Ursäkta den stressiga mixen. *hehe*

..o in kommer man från högra delen av scenen o lyssnar till'et.. det där lät ju seriöst o bra.. men uppa den ett par db..

Intressant att låtiden från - maximegalångtaliasnästansåmaninteorkarskrivahela -har knoppat av sig som den gjort...kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, råkade glida in här och lyssna på vad ni gjort hittills, fann mig plötsligt vid trumsetet klurandes på vad man kunde göra. Fram kom en ytterst ordinär pop/rock-feeling, tänkte jag skulle prova att spela in den och se vad ni säger. Jag är nybörjare på det här med inspelning så jag har säkert gjort vartenda fel man kan göra, inklusive taskspelande, men om ni tycker det låter användbart vore det kul att va med på ett hörn 😉

Jag spelade in över hackemans version av sång eftersom den stämde bäst överrens över hur jag uppfattade låten.

Den ska finnas här om allt är som det ska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...