Jump to content
Annons

Patchbay konsult?


red_house_painter

Recommended Posts

Jag har bestämt mig för att för en gång skull få ordning på allt och skippa mina ytterliggare "påbyggnationer" och adderingar av 2x24 jack patchbays som just nu är 4st. Allt är egentligen en enda röra och grejer åker in och ut pga arbetssätt, byte av moduler osv.

Jag har alltså tänkt gå över till bantam TT för att få plats med alla moduler jag har in i mitt kommande arbetsbord. Jag skulle därför behöva ha lite hjälp med att dels välja ut 2st bra 2x48 patchbays men behöver främst hjälp med UTFORMNINGEN av hur patchbayen bör vara fixad för enklast möjliga!

Rent budgetmässigt (för att det är så tråkigt att lägga pengar på) så lutar det nog åt antingen Signex eller Switchcraft soldered versions. D-sub blir för krångligt även om installationen hade varit guld.
Det känns inte riktigt som att det bara är att slänga in alla grejer i patchen och köra. Vill att det för en gång skull faktiskt är lite genomtänkt med ljudkort och alla i/o.

Vet inte om det finns firmor eller enstaka personer här omkring så fixar sådant. Jag har huvudet åt alla andra möjliga håll men kan löda utan problem

 

Bonus om någon vet var jag bäst får tag i lösa bantam pluggar. Mouser, canford etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...