Jump to content
Annons

Spela in ljud ifrån extern enhet till DAW?


GuPe96

Recommended Posts

Hej!

Jag ursäktar i förväg om jag har skapat den forumpost i fel kategori. Jag är rätt ny "producer-världen" så att säga, jag har precis införskaffat FL Studio efter att i flera år endast spela gitarr. Nåväl, denna frågar grundar sig i ett YouTube-klipp jag såg förut (se klipp här) där personen i klippet använder Nintendo Switch's LABO-miljö och spelar in ljudet ifrån Nintendo Switch:en till Ableton, och detta fick mig att tänka. Hur tar man, som i det här fallet, ljudet som kommer ut ifrån en Nintendo Switch och får det att spelas in i en DAW? Hoppas jag har formulerat mig väl😄

Tack på förhand,

Gustav 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Borde väl gå att använda sig av RGB kabeln? Eller rättare sagt den röda kabeln ^^ från denna in i en hårdvarumixer (FX  in) sedan in i ljudkortet som line/instrument in?

Redigerat av vayzeria
Felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan sa vayzeria:

Borde väl gå att använda sig av RGB kabeln? Eller rättare sagt den röda kabeln ^^ från denna in i en hårdvarumixer (FX  in) sedan in i ljudkortet som line/instrument in?

Låter ju lovande, har tyvärr ingen mixer dock. Har endast ett Focusrite Solo-ljudkort som jag pluggat mick och gitarr till. Så kanske får bli något att införskaffa sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, GuPe96 said:

Låter ju lovande, har tyvärr ingen mixer dock. Har endast ett Focusrite Solo-ljudkort som jag pluggat mick och gitarr till. Så kanske får bli något att införskaffa sig. 

Ska väl gå lika bra med ditt ljudkort. Kör in ljudsignalen i den ingången du brukar ha till gitarr, fast switcha om till linje-signal först. En rca/tele-adapter behövs dessutom.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...