Jump to content
Annons

Första låt och feedback!


Recommended Posts

Hej! Jag släppte nyss mina första två låtar på Spotify, iTunes, Apple Music osv. Jag hade uppskattat lite feedback! Ha det bra och tvätta händerna:)

Låten, Collide (ft. MICVH)

Redigerat av SODER
Felaktig länk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
14 hours ago, SODER said:

Gärna vad jag kan göra annorlunda vad ni tycker om mixen och så

Jag tycker det skulle kännas svinjobbigt, därför jag inte postar mina färdiga grejer här 😂

Om låten är släppt vill man väl inte höra vad som kunde gjorts annorlunda, det är ju för sent att åtgärda!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa candybag:

Jag tycker det skulle kännas svinjobbigt, därför jag inte postar mina färdiga grejer här 😂

Om låten är släppt vill man väl inte höra vad som kunde gjorts annorlunda, det är ju för sent att åtgärda!

Jo men då vet man vad man ska göra bättre nästa gång Hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-04 at 20:14 sa mixamannen:

Låter bra...bra mix osv.... lite jobbiga ljud här och där i min smak men mycket bra. Mina invändningar är bara genrebaserade. Kompetent! :-I)

Tack!:)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-05 at 13:00 sa Carl Nord:

Rätta mig om jag har fel, men acapellan och det instrumentala är väl inte ens i samma tonart? Det är något som låter väldigt fel iaf. 

Acapellan spelade jag in med en sångerska och såg till så det inte var något falsk så den borde vara i rätt tonart

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-05 at 22:47 sa Carl Nord:

Det låter sjukt konstigt vid droppet, det är något som inte stämmer. Nästan som att låten byter tonart helt plötsligt. Jag kan ha fel.

Acapellan eller det instrumentala?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min genre, men ibland gillar jag låtar som finns i genrer jag normalt inte lyssnar på. Detta är en sån.

skön röst, skön melodi, inte för mycket dunka dunka.  

Jag förstår inte heller vad Carl Nord pratar om, men däremot hörde jag ett ackord i versen som bröt av på ett mysko (men bra) sätt, men antar att det är meningen att det ska vara så. Annorlunda väcker intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...