Jump to content
Annons

Hur lyssnar din omgivning


Gäst

Recommended Posts

Hur många känner du som fortfarande lyssnar i bra riktiga musikanläggningar och inte bara i nallar, plattor, laptops, små öronsnäckor och TV? 

Behövs det kanske en speciell mastring version för den moderne lyssnaren och en önskedröms version för den mera seriöse musikkonsumenten i dagsläget?

Jag minns inte längre när jag satte på min klass aa eller vad den heter anläggning men jag tror det var när jag köpte några vinyler på ÖB för nåt år sedan.

Man kanske ska mixa och mastra i en nalle med hörlurar nu för tiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

De flesta kör med hörlurar och någon mobil. Några har jag kanske inspirerat till att använda hem-bio receiver tillsammans med en Chromcast audio. (Man kan lyssna på 24 bitars @192KHz wave eller spotify etc via wifi i stället för bluetooth komprimerat) Om något som är en trend så är det Sony's noisecanceling lurar och okontaktbarhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skaffade en sån här som var returnerad så priset var helt ok och den funkar. Den kopplar upp till allt som har bluetooth som kan lira ljud så jag kör den som ett mini PA samt monitor till min Mac Pro när jag kollar på film.

 

Nåt jag lagt märke till är att örat vänjer sig ganska fort så vad som egentligen låter bra på riktigt kan kännas lite svårt att avgöra. Min gamla Panasonic bergssprängare i garaget låter orimligt kanonbra till jag slår på mina nyinköpta ganska ok monitorer som jag glömt namnet på. Tillsammans låter dom ännu bättre men som sagt även var och en för sig låter dom bra om man lirar dom en stund till öronen vänjer sig.

Har ett par Yamaha HS 50 M som jag inte orkar släpa ut dit för att jämföra men jag antar att det blir ungefär samma upplevelse/resultat.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tolkar bristen på svar som att folk knappt ens kollar på forum längre dvs förmodligen knappt använder datorer överhuvudtaget längre så det är nog lurar och andra skräplyssningar som gäller.

Så vi kan nog lägga ner alla inspelnings, mix och tips trix nu för dom blir ju lite skitsamma. Tråkigt för alla som fortfarande drömmer men "framtiden" är här nu vi är framme.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...