Jump to content
Annons

Black Friday


YellowStudio

Recommended Posts

Snart är dags!

Hur ser er önskelista ut?

Är det något speciellt ni skall kolla in?

 

Själv ser det ut så här ungefär:

Skall kolla efter extern hårddisk: ssd usb 3.0

Sen skall jag kolla på Toontrack: superior drummer

Tar nog en tur på Thomann och ser om där är något kul stränginstrument man behöver som man inte visste om 🙂 

Pianoteq expansioner kanske

Det finns annat jag funderar på t.ex en 4k skärm men det kanske slutar med att jag inte köper någonting alls.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Tycker att de brukar vara mest gammalt junk som de försöker sälja av med inte så låga priser som ger sken av.  Men det blir kanske lite plugins, de brukar kunna bli bra priser. Men det brukar också vara så att samma priser dyker upp i fortsättningen på dessa plugins.  Cubase 10.5 lär väl dyka upp innan BF så kanske är GAS nivåerna lite lägre.  Men visst, skulle de sälja Neumann mikar och gibson gitarrer med samma rabatt som vissa plugintillverkare så blir det GAS. Men det mesta har väl blivit ganska dyrt pga den svaga kronan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uttalanden från Native Instruments under hösten om att de ska rulla ut en ny "unified platform strategy" för sina produkter och tjänster under 2020 får många att börja misstänka att de tänker börja med prenumerationer. Jag hade tidigare ingen tanke på att uppgradera min Komplete 10 Ultimate till K12U utan i stället vänta några releaser till, men skulle det dyka upp erbjudanden om uppgradering till bra priser under Black Friday kommer jag förmodligen att slå till. Ett billigare alternativ skulle kanske kunna vara att bara skaffa Kontakt 6 och möjligen Massive X. Resten av det som tillkommit i Komplete sedan K10U kan jag förmodligen vara utan.

Nej, jag är ingen vän av prenumerationstjänster när det gäller programvara. Bara risken att det skulle kunna inträffa är tillräckligt för mig att se över alternativen innan det kanske är för sent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Ok got it det har inte varit ännu haha

Två bandmickar, två konding mickar, en dynamisk, två mickställ, en rnc kompressor, några andra små boxar, en patchbay och patch kablar.

Men att det var nån extra fredags rabatt det tror jag inte för det var väldigt billiga grejor redan från början typ  ett "matchat" par bandmickar för 1700 spänn.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
6 hours ago, Sostenuto said:

Nej, jag är ingen vän av prenumerationstjänster när det gäller programvara. Bara risken att det skulle kunna inträffa är tillräckligt för mig att se över alternativen innan det kanske är för sent.

Prenumeration är finns inte på min karta. Vill de ha mera pengar så får de allt ta och knåpa ihop något som är attraktivt nog för att motivera en uppgradering. Det är väl OK om tillverkaren har det som ett alternativ för de som vill det.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-08 at 07:51, YellowStudio said:

Snart är dags!

Hur ser er önskelista ut?

Är det något speciellt ni skall kolla in?

 

Själv ser det ut så här ungefär:

Skall kolla efter extern hårddisk: ssd usb 3.0

Sen skall jag kolla på Toontrack: superior drummer

Tar nog en tur på Thomann och ser om där är något kul stränginstrument man behöver som man inte visste om 🙂 

Pianoteq expansioner kanske

Det finns annat jag funderar på t.ex en 4k skärm men det kanske slutar med att jag inte köper någonting alls.

 

Kan rekommendera Superior Drummer 3, som jag har själv. Den är väldigt lättarbetad och låter bra som den. Och för övrigt blir det inte fler inköp för mig - köpte Soundtoys 5 för ett tag sedan och nu är jag nöjd.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas på att Eventides fulla samling ska komma på rea i år. Har plenty av deras pluggar redan, så borde bli ganska billigt att uppgradera. Tidigare tänkte jag vänta och se om Maat ThEQorange skulle komma upp då åsså, men kunde inte vänta, så köpte den bums när jag av nån anledning fick ett erbjudande från Steinberg istället. Nu hoppas jag på att deras phase-shifter kommer på rea istället. Har redan en kupong på 500:- hos Maat, så borde bli väldigt överkomligt i så fall.
I övrigt känner jag mig ganska nöjd för i år!

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

  • CHAE featured this inlägg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...