Jump to content
Annons

Bra preamp för trummor m.m


mihin

Recommended Posts

Jag funderar på en bra preamp. 

Har idag ett RME fireface UFX + ljudkort med 4 bra preamp men jag skulle vilja ha 8 till för inspelning med trummor. Budgeten ligger runt 15k. 

Jag funderar på RME octamic  ii eller audiemt asp 880. 

Audient asp 880 verkar mest intressant men vad tycker ni? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Inte för att jag provat någon av dessa produkter, men jag skulle välja audient enkom av den anledningen att de har en generation nyare AD omvandlare. Det som är trist med dessa är att de har adat och du har ett madi system. RME Octamic XTC är med madi, men det är utanför budget. ADAT kommer inte vara något problem, men det är gammalt...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, pme said:

Inte för att jag provat någon av dessa produkter, men jag skulle välja audient enkom av den anledningen att de har en generation nyare AD omvandlare. Det som är trist med dessa är att de har adat och du har ett madi system. RME Octamic XTC är med madi, men det är utanför budget. ADAT kommer inte vara något problem, men det är gammalt...

Tack för svaret. 

Japp förstår adat är inte bästa alternativet men tänker det funkar just nu, har ändå två adat på mitt RME kort så jag har olika möjligheter att utöka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...