Jump to content
Annons

Reaper (Linux)


ewroL

Recommended Posts

Hej Reaper verkar vara det mesta lovande musikprogrammet för Linux och det ser ut som i Windows.

Jag har dock problemet att jag inte kan spela in något via JACK eller ALSA. Får meddelandet "There was an error opening the audio hardware."

Nån som vet om det går att åtgärda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
11 timmar sedan, ewroL said:

Ja men det går inte ändå att spela in via kondensatormikrofonen.

Vad har du för "audio hardware"? Vad går micen in i? Funkar micen i nåt annat program?

Redigerat av antor
Link to comment
Dela på andra sajter

Reaper kanske inte ens hittar mitt ljudkort börjar undra nu när jag läser Input Device och Output device på din bild/inlägg.

Får det inte att funka. Har prövat starta om, dra in och ut kablar etc men det vill inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, punkrockdude said:

Ifall du spelar musik i webbläsare eller annat ljudprogram i Ubuntu 18.04, hör du då ljud geneom 2i2?

Ja, det går att spela in via Audacity t.ex. Lätt som en plätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att 2i2 inte dyker upp. Jag har provat på min laptop med två distros, Solus samt OpenMandriva, och båda hittar 2i2 utan problem. Ubuntu 18.04 är över ett år gammalt men jag minns att jag kunde använda min 2i2 innan dess så jag tror inte att Ubuntu 18.04 är problemet. Vet du hur man startar Reaper via terminalen? Ifall du klarar det så kanske Reaper ger från sig nyttig information i Terminalen medans programmet är igång som kan hjälpa oss till att finna var problemet härleder till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gick över till Linux Mint (från Ubuntu) och samma problem där, Reaper hittar inte ljudkortet.

 

Jag får anta att det är jättesvårt att lösa som det kan va med Linux.

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du hur startar reaper i terminalen? Ändra efter vilken sökväg du har.

cd /mnt/harddisk/reaper5980_linux_x86_64/reaper/
./reaper

Medans du kör Reaper så kommer det att dyka upp information i terminalfönstret. När du har försökt få igång ljudkortet arbetat lite i Reaper så kan du kopiera det som finns i terminalfönstret och klistra in i ett inlägg här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...