Jump to content
Annons

Feedback på låt "Det Händer Att Jag Tänker På Dig ibland"


stesson

Recommended Posts

Hej,

Skulle väldigt gärna få feedback på en låt jag skrivit.

Jag brukar skriva på engelska annars (finns några låtar på mitt soundcloud), men just den här låten är på svenska. Tycker det är svårt med text på svenska. Men på den här låten har jag försökt skriva ganska personligt.

Låten har inget mellanstick än men hade tänkt lägga till det, nån gång...

Som sagt, tacksam för all feedback på låten som den är nu.

Mvh

/Stefan

 

Redigerat av stesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fin låt! Gillar verkligen elgitarren och trummorna. Personligen skulle jag sänka basgitarren en aning eller kanske till och med tracka den på nytt en oktav upp. Den låter ganska låg. Det är möjligt att de blir bättre om du bara distar den lite (Waves MaxxBass eller liknande) och sedan lägger ett high pass filter för att få bort lite från det allra lägsta frekvenserna.

Skulle även tagit bort lite low end från pianot samt tagit bort lite runt 400 hz.

Är på inget sätt ett proffs, de var bara det det jag tänkte på spontant.

Annars så var det en riktigt bra låt! 

 

Redigerat av Antoonn
Link to comment
Dela på andra sajter

En riktig låt ! NICE ! Häller med att basen kan komma upp. De första tonerna typ elpiano eller vad det nu är, stämmer inte riktig för mina öron, de låter för plastigt, passar inte riktig till låten. -har inte riktig tid för att komma med förslag ... men jag gillar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen! Har ofta svårt att få till rätt nivå på just basen. Sitter mest med hörlurar så det kan ju vara en del av anledningen. Borde kanske prova att mixa mer med högtalare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...