Jump to content
Annons

Söker feedback på min första trance låt. (Edit: Samt tropical house låt)


Sylvass

Recommended Posts

Tjena! Jag håller på att lära mig att producera musik och testar mig på nya genrer. Denna gång blev det trance som jag försökte mig på. Söker nu feedback på resultatet, och vad som kan förbättras till nästa låt. Tanken är att jag ska lägga på vocals, ska jag ha ett större break då för att ge utrymme för sångaren? Tack på förhand.

EDIT: Inspirationen bara sprudlar och jag fick för mig att testa göra ett tropical house beat, vänligen lämna feedback!

Fridens liljor,

Sylvass

Redigerat av Sylvass
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller fullständigt med, tråkigt nog kan jag inte sjunga. Men har gjort en del "remixer" av samplade röster (A cappella) och jag har då skapat det instrumentala kring rösten. Måste hitta någon som vill samarbeta ?

Tackar för svar.

Mvh,

Sylvass 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker basgången är lite väl aggressiv i relation till all annan instrumentation. Den går mycket upp och ner, och jag hade personligen siktat på en mer monoton variant. Kanske gröpt ur lite 300 och 600 hz och gett den mer definition i mid.

Tycker dina pads låter lite burkiga också 🙂 Testa lämna lite plats åt övriga mixen genom att göra en EQ-hängmatta så den inte är så påträngande i mitten?

Bra jobbat!

Edit: Bara lyssnat på trancedängan.

Redigerat av candybag
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena candybag! Liksom jag har noterat att basgången e ganska aggressiv, men tyckte det lät ganska schyst ändå.  Men sen å andra sidan lyssnar jag knappt på trance, så all feedbacka uppskattas. Ursäkta min okunskap, vad är en EQ-hängmatta? Tack så mycket för att du tog dig tid att svara, ska pilla vidare på låten lite senare.

Ha de gott!
Sylvass

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...