Jump to content
Annons

feedback tack :D


Recommended Posts

Annons

Den känns inte riktigt väl mixad.. Allt är på väldigt hög volym vilket gör det väldigt svårt att ge kritik.. Men det jag kan påpeka är att du behöver verkligen mer variation med tanke på att melodin bara är 2 bars lång. Den känns väldigt simpel. Jag tycker att du skall ha din melodi på 4 bars iallafall. Pröva copy-paste-a den melodi du har, så den blir 4 bars, och ha lite variation på den andra. Det är också som sagt en demo, så det finns inte så mycket mer att säga. 

Redigerat av arkade
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, arkade säger:

Den känns inte riktigt väl mixad.. Allt är på väldigt hög volym vilket gör det väldigt svårt att ge kritik.. Men det jag kan påpeka är att du behöver verkligen mer variation med tanke på att melodin bara är 2 bars lång. Den känns väldigt simpel. Jag tycker att du skall ha din melodi på 4 bars iallafall. Pröva copy-paste-a den melodi du har, så den blir 4 bars, och ha lite variation på den andra. Det är också som sagt en demo, så det finns inte så mycket mer att säga. 

tack för svar 😄 jo jag är ennu rätt ny på detta så har inte riktigt tagit tag i att lära mig kompressorn därför tror jag att allt låter väldigt högt. men jag får kolla yt videos .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade inte detta riktigt. Det liksom brinner inte i mig. Jag tycker du ska fixa till lite annat material i soundet. Kanske nåt mer techno? Jag vet inte 100 varför jag inte gillar det. :-) Men så är fallet dock. Med detta sagt att du är inte dålig. Du får jobba lite dock. :-)  

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker som arkade att det är lite för hög volym. Det behöver du ofta inga compressors för, det är bara att sänka. Ett tips är att ta nån känd låt du tycker är bra (som har genomsnittlig volym) och justera din volym efter den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst. Men poängen är att om din låt spelas bland andra låtar ska man inte behöva röra sin volym, det är bara onödigt. Eller om du själv lyssnar igenom dina låtar kan du slippa det också. Sök på yt på mixing reference music eller nåt om du vill veta mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...