Jump to content
Annons

Ibanez Gtx720 som första 7 strängad


ASlyMagpie

Recommended Posts

Jag är ute efter en sjusträngad gitarr för ca 2000-3000 kr och hittade en begagnad Ibanez gtx720 för 2000 kr på 4sound dock utan svajarm.

Någon som har erfarenhet av gitarren och vet om den är bra samt om det är ett bra pris för den?

Framförallt Dream Theater låtar jag tänk spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det är bara du som kan svara på den frågan om du tycker den är värd investera i. Någon kan vara missnöjd med den och någon annan gilla den. Sen är chansen mikroskopisk om att någon här har en likadan. De flesta här sitter mest med sina gubbgitarrer Fender och Gibson. Är man inte helt nöjd med mickarna går det alltid att byta dem. Hur man upplever halsen är ju alltid individuellt då ingen har exakt likadana händer. Men oavsett så håller mellanprisgitarrer en hyfsat bra standard. Antar att det är en ibba inte i närheten av där du bor. Att beställa en som man inte har kunnat testa innan är alltid en chansning men om utbudet är skralt där du bor så är det nog det du måste göra, chansa.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, Die Hard säger:

Det är bara du som kan svara på den frågan om du tycker den är värd investera i. Någon kan vara missnöjd med den och någon annan gilla den. Sen är chansen mikroskopisk om att någon här har en likadan. De flesta här sitter mest med sina gubbgitarrer Fender och Gibson. Är man inte helt nöjd med mickarna går det alltid att byta dem. Hur man upplever halsen är ju alltid individuellt då ingen har exakt likadana händer. Men oavsett så håller mellanprisgitarrer en hyfsat bra standard. Antar att det är en ibba inte i närheten av där du bor. Att beställa en som man inte har kunnat testa innan är alltid en chansning men om utbudet är skralt där du bor så är det nog det du måste göra, chansa.

Jodå, den finns i min lokala 4sound butik så kunde testa den där på en Boss Katana och den lät bra det lilla jag testade, ska in dit igen imorrn då jag lagt undan den. Hade ej så mycket tid igår. Ska ha mig en ny förstärkate också nästa månad då min line6 spider iv 15 är ren dynga. Dock har jag ögonen en Vox av15 som nästa månads inköp, en sån hade de dock inte i den butiken.

6 minuter sedan, slejnard säger:

Ja låter värt för det priset. Ibanez overall gör bra gitarrer. Att det dessutom inte är nåt svaj innebär mindre tjorv. 

Däremot är det en del användning av svajarmen i musiken jag gillar att spela. Det är en låst brygga med plats för svajarm men sätt ingen på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jag har en äldre razer Ibanez RG 570 med ett riktigt bra svaj. Helt annan prisklass och jag vet inte hur de billigare varianterna funkar. Kolla så den håller stämningen bra ifall du hittar svajarm. Annars kanske lika bra att det är blockat. Ska du absolut ha en gitarr med svaj som är bra så kolla in RG-serien, helst Japan. Ibland kan det finnas de som slumpas iväg beggat då det verkligen är köparens marknad. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, slejnard säger:

Ok. Jag har en äldre razer Ibanez RG 570 med ett riktigt bra svaj. Helt annan prisklass och jag vet inte hur de billigare varianterna funkar. Kolla så den håller stämningen bra ifall du hittar svajarm. Annars kanske lika bra att det är blockat. Ska du absolut ha en gitarr med svaj som är bra så kolla in RG-serien, helst Japan. Ibland kan det finnas de som slumpas iväg beggat då det verkligen är köparens marknad. Lycka till!

Sålänge stämningen håller en låt så duger det för mig då jag bara spelar hemma för mig själv.

För tillfället som student inte råd att gå upp i prisklass och känner inte heller att jag är bra nog än för att validera köpet.

Ska hålla utkik, tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
6 timmar sedan, ASlyMagpie säger:

Jodå, den finns i min lokala 4sound butik så kunde testa den där på en Boss Katana och den lät bra det lilla jag testade, ska in dit igen imorrn då jag lagt undan den. Hade ej så mycket tid igår. Ska ha mig en ny förstärkate också nästa månad då min line6 spider iv 15 är ren dynga. Dock har jag ögonen en Vox av15 som nästa månads inköp, en sån hade de dock inte i den butiken.

Däremot är det en del användning av svajarmen i musiken jag gillar att spela. Det är en låst brygga med plats för svajarm men sätt ingen på den.

Jaha ja men då så. Gillade du den så är det inget snack om saken. Inte testat en Katana men det jag hört låter imponerande så om den lät bra genom den så köp både guran och Katanan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
5 timmar sedan, slejnard säger:

Ok. Jag har en äldre razer Ibanez RG 570 med ett riktigt bra svaj. Helt annan prisklass och jag vet inte hur de billigare varianterna funkar. Kolla så den håller stämningen bra ifall du hittar svajarm. Annars kanske lika bra att det är blockat. Ska du absolut ha en gitarr med svaj som är bra så kolla in RG-serien, helst Japan. Ibland kan det finnas de som slumpas iväg beggat då det verkligen är köparens marknad. Lycka till!

Ja en del med billigare guror med svaj kan vara elände med som inte håller stämningen. Då är det som sagt var bara blocka med något träblock. Flytande svaj är ett elände att intonera och behöva justera skruvarna för att stallet antingen höjer eller sänker sig innan man får den rak med kroppen. Bökigt  byta strängar också. Ibland måste man byta alla strängar när man rengör guran och får hålla på stämma och stämma och stämma innan de sätter sig. 😕😏 Hittade ingen Ibanez Gtx720 så heter något annat så går inte kolla exakt vilket stall det är på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...