Jump to content
Annons

Ljudspår försvinner i Cubase


hertingen

Recommended Posts

Hej,
Jag har ett problem som uppstått på senaste tiden.
När jag öppnar ett projekt i Cubase 6.5 för att mixa så laddar inte Cubase alla ljudspåren. Tex. har jag en låt där jag har två olika kaggar, två olika virvlar och två basar. Ibland när jag laddar in låten så finns inte kagge 2 med. Nästa gång jag laddar in finns inte virvel 1 med. Och nästa gång jag laddar finns inte nån virvel med och ena basen är borta. Nästa gång båda basarna osv. 
Någon som vet vad det kan bero på. Jag har provat att spara låten under ett annat namn då jag lyckats få med alla ljudspåren. Men det blir ändå samma sak. 

Mycket tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag antar att kanalen är kvar men Cubase hittar inte sökvägen till audiofilen?
Det låter onekligen som att det blivit nått strul när du clonat diskarna.
När du startar Cubase ska det komma upp en ruta som säger vilka filer programmet inte hittar och du kan då söka efter dom. Det skumma här är ju att de är olika filer som är borta vid olika tillfällen...?

Nu har jag inte Cubase framför mig. Men nästa gång du har alla filer på plats finns det nått som heter typ "Backup". Där kan du spara hela projektet på en ny angiven plats och då bör alla audiofiler hamna rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-03-27 på 12:31, Bloeas säger:

Jag antar att kanalen är kvar men Cubase hittar inte sökvägen till audiofilen?
Det låter onekligen som att det blivit nått strul när du clonat diskarna.
När du startar Cubase ska det komma upp en ruta som säger vilka filer programmet inte hittar och du kan då söka efter dom. Det skumma här är ju att de är olika filer som är borta vid olika tillfällen...?

Nu har jag inte Cubase framför mig. Men nästa gång du har alla filer på plats finns det nått som heter typ "Backup". Där kan du spara hela projektet på en ny angiven plats och då bör alla audiofiler hamna rätt.

Tack så mycket för ditt svar! 

Ja precis, kanalen är kvar med effekter mm men ingen audiofil. Även om den syns i huvudfönstret (hoppas du förstår vilket jag menar, kommer inte ihåg rätta namnet)

Jag vet vilken ruta du menar som kommer upp om saknade audiofiler. Men den kommer inte upp i detta fall. 

Ok. Får kolla upp det och testa det nästa gång. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...