Jump to content
Annons

Melankoliskt vemod


slejnard

Recommended Posts

Annons

För tankarna till Kent. LÄter bra. Men det krÀvs nog att man Àr pÄ rÀtt humör nÀr man lyssnar pÄ den. TÀnker mig att man kanske sitter pÄ tunnelbanan pÄ natten och ser landskapet passera utanför och hör denna i hörlurarna.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

44 minuter sedan, Erik dP sÀger:

För tankarna till Kent. LÄter bra. Men det krÀvs nog att man Àr pÄ rÀtt humör nÀr man lyssnar pÄ den. TÀnker mig att man kanske sitter pÄ tunnelbanan pÄ natten och ser landskapet passera utanför och hör denna i hörlurarna.

Tack Erik dP! Kent gillar jag mycket. Ja det Àr kanske inte nÄn lÄt man slÄr igÄng nÀr man Àr pÄ partyhumör. 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Varför inte!? DĂ„ gĂ„r alla hem och det blir mer öl över 🙂 Detta tillhör bland det absolut bĂ€sta du krystat ur dig mannen! Din röst och sĂ„ngen pĂ„ svenska(!) gör sig sĂ„ bra i detta sammanhang, det riktigt nuppar i öronen. Roligt att du utforskar nya avenyer pĂ„ den musikaliska kartan. Riktigt nice!!! 👍

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

UtmÀrkt gitarr. Bra rytmspÄr. LÄter som en sÄn dÀr grej som man sitter pÄ, men det Àr vÀl en trummaskin? Helt ok sÄng.

Tycker att det blir lite vÀl "slÀpigt". Vet inte om man skulle höja tempot ett par bpm, eller kanske tillföra nÄgot rytminstrument, eller nÄgot annat.

PĂ„ det hela taget bra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
PÄ 2018-03-10 pÄ 14:20, slejnard sÀger:

Hej! 

Blev sÄ deppad av att ha en Ä en halv meter snö kring nejderna att jag bara kÀnde för att skriva en sorglig ballad. Hör inte till vanligheterna. Kom gÀrna med feedback 

 

Ja förstĂ„r att du blir sĂ„ deppad av bara 1 Âœ meter snö. Allt för lite, det ska vĂ€l vara minst 3 meter för att du ska hoppa av glĂ€dje och göra glad lĂ„t av det.😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PÄ 2018-03-19 pÄ 11:37, Vesuvius sÀger:

UtmÀrkt gitarr. Bra rytmspÄr. LÄter som en sÄn dÀr grej som man sitter pÄ, men det Àr vÀl en trummaskin? Helt ok sÄng.

Tycker att det blir lite vÀl "slÀpigt". Vet inte om man skulle höja tempot ett par bpm, eller kanske tillföra nÄgot rytminstrument, eller nÄgot annat.

PĂ„ det hela taget bra.

Tackar! Det Ă€r precis som du tror. En Cajon. Inte trummaskin. I och med att den gĂ„r sĂ„ lĂ„ngsamt sĂ„ valde jag att loopa den för att fĂ„ bra flöde. Samma med tamburinen. La Ă€ven ett delay pĂ„ trumman! Gitarren Ă€r ”live” tvĂ„ st hela tagningar. Spelade fel pĂ„ ett stĂ€lle men det blev mĂ€rkligt fett sĂ„ lĂ€t det vara 🙂 . Vad tror du om triangel och bongos? Tempot har jag provat Ă€ndra men vart inte bra. En Acke kanske? 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PÄ 2018-03-20 pÄ 12:01, Die Hard sÀger:

Ja förstĂ„r att du blir sĂ„ deppad av bara 1 Âœ meter snö. Allt för lite, det ska vĂ€l vara minst 3 meter för att du ska hoppa av glĂ€dje och göra glad lĂ„t av det.😆

Ja men sĂ„ Ă€r det ju 😄 

Jag Ă€r sĂ€llan deppig sĂ„ lĂ„ten kĂ€nns lite ”konstig” att lyssna pĂ„ nu nĂ€r man Ă€r lĂ€rka! 😛 Har du nĂ„t tyckande kring sjĂ€lva lĂ„ten? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
3 timmar sedan, slejnard sÀger:

Ja men sĂ„ Ă€r det ju 😄 

Jag Ă€r sĂ€llan deppig sĂ„ lĂ„ten kĂ€nns lite ”konstig” att lyssna pĂ„ nu nĂ€r man Ă€r lĂ€rka! 😛 Har du nĂ„t tyckande kring sjĂ€lva lĂ„ten? 🙂

Vinterblues skulle den kunnat heta. 😄 Glömde kommentera sjĂ€lva lĂ„ten eftersom jag tyckte behövde lyssna en gĂ„ng till innan. JodĂ„ den funkar helt klart. 👍 Som du skrev spelade fel pĂ„ ett stĂ€lle men lĂ€t det vara.. Lyssnar man pĂ„ vissa lĂ„tar som gjorts av vĂ€lkĂ€nda band genom hörlurar sĂ„ hör man ibland misstag, oönskat glissando etc som man gjort för att maskera sĂ„ gott det gĂ„r. Lite fel hĂ€r och dĂ€r gör inte sĂ„ mycket tycker jag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...