Jump to content
Annons

Cubase Artist eller Cubase Pro


capella

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)
5 minuter sedan, Casperfren säger:

Testa reaper vet jag.

Och vad bidrog du med det då? Hur svårt kan det vara att hålla sig det det handlar om? Lika korkat som förr här när när någon frågade vilken pc ska jag köpa och fick svar av vissa köp en mac istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, Die Hard säger:

Och vad bidrog du med det då? Hur svårt kan det vara att hålla sig det det handlar om? Lika korkat som förr här när när någon frågade vilken pc ska jag köpa och fick svar av vissa köp en mac istället.

Läste fel, "inte riktigt nöjd" trodde jag det stod

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, oioioi säger:

Har man redan Cubase 7 och vill uppgradera till 9.5 finns det uppgradering till Cubase Pro, men inte till Artist. Denna uppgradering är billigare än att köpa Cubase Artist. Så valet borde inte vara så svårt.

Cubase 9.5 Artist kostar så vitt jag förstår 2 855;-. Cubase Pro 9.5 kostar 5 165;-.

Uppdatering från Cubase 7 Artist till 9.5 Artist kostar 1 653;-. Uppdatering från Cubase 7 Artist till 9.5 Pro kostar 3 039:-.

Missar jag något?

https://www.steinberg.net/en/shop/cubase.html

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Vesuvius säger:

Cubase 9.5 Artist kostar så vitt jag förstår 2 855;-. Cubase Pro 9.5 kostar 5 165;-.

Uppdatering från Cubase 7 Artist till 9.5 Artist kostar 1 653;-. Uppdatering från Cubase 7 Artist till 9.5 Pro kostar 3 039:-.

Missar jag något?

https://www.steinberg.net/en/shop/cubase.html

I första inlägget står det att nuvarande installation är Cubase 7.

Uppgradering från Cubase 7 till Cubase Pro 9.5 kostar SEK 1,838.

Uppgradering från Cubase 7 till Cubase Artist 9.5 finns inte. Att köpa Cubase Artist 9.5 kostar  SEK 2,855.

2,855 > 1,838

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, oioioi säger:

I första inlägget står det att nuvarande installation är Cubase 7.

Uppgradering från Cubase 7 till Cubase Pro 9.5 kostar SEK 1,838.

Uppgradering från Cubase 7 till Cubase Artist 9.5 finns inte. Att köpa Cubase Artist 9.5 kostar  SEK 2,855.

2,855 > 1,838

I första inlägget står: "Den jag har version Cubase 7 heter inte Pro...  Blir förvirrad" Jag antar att det handlar om Artistvarianten.

Om du går in på Cubase 9.5 Pro får du på första raden veta att programmet kostar 5 165;-.

Går du ner till sjunde raden och markerar den ringen får du veta att uppdatering från Cubase artist 6 / 6.5 / 7 / 7.5 / 8 / 8.5 / 9 till Cubase 9.5 Pro kostar 3 039:-.

Priset du nämner, 1 838:-, är från Cubase 7 / 7.5 / 8 , varmed säkert avses Provarianten, till Cubase 9.5 Pro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
3 timmar sedan, Vesuvius säger:

I första inlägget står: "Den jag har version Cubase 7 heter inte Pro...  Blir förvirrad" Jag antar att det handlar om Artistvarianten.

 

Nej den hette bara Cubase 7 den stora versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla. tack för många svar, då vet jag, det är Cubase 9 Pro (eller 9,5 Pro) jag skall ha, kostnaden drygt 1800 kr.  Framgår också att Cubase har lagt till Pro efter namnet "Cubase" på den stora varianten: Det känns lite onödigt när man lärt sig att enbart "Cubase X"  är den stora varianten. Ungefär som att Fender Jazzbas Special bara är en enklare och billigare variant av Jazzbas Standard.  Men jag fick svar, tack! Sedan ska jag läsa på vad 9 innebär, är på jakt efter fler effekter/plugins, som ex Guitar Rig eller liknande, som finns i flera andra program, men inte i Cubase. 

Redigerat av capella
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...