Jump to content
Annons

Ännu en tråd som det inte går att svara i.


Vesuvius

Recommended Posts

Annons

Om man trycker på ”Visa fil” så att man kan lyssna på låten, så går det att kommentera där. Jag antar att tanken är att man ska få kommentarerna samlade vid låtfilen och inte ämnesinlägget som vidarelänkar till låten. Helt ok tänkt, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är krångligare nu om man måste gå in via en massa olika länkar för att komma fram.. 😳

Jag avstår från att posta låtar här inne. Då är det bättre att lägga in en soundcloud eller youtube i ett inlägg och få respons på den vägen... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, Erik dP säger:

Om man trycker på ”Visa fil” så att man kan lyssna på låten, så går det att kommentera där. Jag antar att tanken är att man ska få kommentarerna samlade vid låtfilen och inte ämnesinlägget som vidarelänkar till låten. Helt ok tänkt, tycker jag.

OK. Nu fattar jag hur man ska göra. Förstår inte resonemanget dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, Vesuvius säger:

OK. Nu fattar jag hur man ska göra. Förstår inte resonemanget dock.

Resonemanget: Förut när man laddade upp en låt kom eventuella kommentarer på två platser om jag minns rätt. Dels direkt under låtfilen, dels i ett inlägg på huvudsidan med länk till låtfilen. Nu hamnar alla kommentarer på ett ställe. Bra va?

...Sedan går det ju att starta nya diskussioner om sin låt om man vill genom att posta ett helt nytt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, Erik dP säger:

Resonemanget: Förut när man laddade upp en låt kom eventuella kommentarer på två platser om jag minns rätt. Dels direkt under låtfilen, dels i ett inlägg på huvudsidan med länk till låtfilen. Nu hamnar alla kommentarer på ett ställe. Bra va?

...Sedan går det ju att starta nya diskussioner om sin låt om man vill genom att posta ett helt nytt inlägg.

När jag går in i tråden ser det ut som om man inte kan svara och kommentera. Då tappar jag intresset för att lyssna. Det är det jag menar. Men nu har jag förstått hur man ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, Vesuvius säger:

När jag går in i tråden ser det ut som om man inte kan svara och kommentera. Då tappar jag intresset för att lyssna. Det är det jag menar. Men nu har jag förstått hur man ska göra.

Håller med. Därför laddar jag upp till Youtube, och startar en tråd där jag länkar till låten. Då dyker min video upp, fullt spelbar direkt från tråden. Dessutom går det då att kommentera direkt, vilket sällan händer (...för mina låtar).

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, Erik dP säger:

Håller med. Därför laddar jag upp till Youtube, och startar en tråd där jag länkar till låten. Då dyker min video upp, fullt spelbar direkt från tråden. Dessutom går det då att kommentera direkt, vilket sällan händer (...för mina låtar).

Jag ska försöka bli bättre på att kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

Hej! 

Anledningen till att det inte går att svara på vissa inlägg är för att de ligger i forumet "gammal låtkritik" som låst för medlemmar att posta i sedan tidigare, av just den anledningen till att man kan kommentera på två olika ställen: 

1. Kommentera direkt på själva låten/filen (tex: https://forum.studio.se/files/file/14940-klaustrofobi/ )
2. Kommentera på ämnet som skapas upp när en ny låt läggs till (https://forum.studio.se/topic/113750-klaustrofobi/) (Går inte att svara på i nuläget)

Jag håller med om att det blir lite förvirrande att det skapas upp en ny tråd som inte kan svaras på. Den enklaste lösningen vore att stänga av den automatiska postningen helt enkelt. Men skulle ni hellre föredra att man INTE kan kommentera direkt på låten (alt 1) och att man istället enbart kommenterar i forumämnet (dvs alt.2)? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, felix-d säger:

Hej! 

Anledningen till att det inte går att svara på vissa inlägg är för att de ligger i forumet "gammal låtkritik" som låst för medlemmar att posta i sedan tidigare, av just den anledningen till att man kan kommentera på två olika ställen: 

1. Kommentera direkt på själva låten/filen (tex: https://forum.studio.se/files/file/14940-klaustrofobi/ )
2. Kommentera på ämnet som skapas upp när en ny låt läggs till (https://forum.studio.se/topic/113750-klaustrofobi/) (Går inte att svara på i nuläget)

Jag håller med om att det blir lite förvirrande att det skapas upp en ny tråd som inte kan svaras på. Den enklaste lösningen vore att stänga av den automatiska postningen helt enkelt. Men skulle ni hellre föredra att man INTE kan kommentera direkt på låten (alt 1) och att man istället enbart kommenterar i forumämnet (dvs alt.2)? 

 

Jag begriper ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

När någon laddar upp en låt postas det automatiskt en tråd i forumet "gammal låtkritik" under kategorin som den aktuella låten har, tex "Pop/Country" som i fallet med låten "Klaustrofobi"

tex: Låtskriveri  > Gammal låtkritik  > Pop/Country  > Klaustrofobi

Forumet "gammal låtkritik" är stängt att posta i av anledningen att man bara ska kommentera direkt på låten, vilket gör det hela lite förvirrande. Därför stänger av funktionen att det automatiskt postas en tråd i forumet när någon laddar upp en ny låt.

Ni kan fortsätta kommentera direkt på låtarna som tidigare. 

Tex: Hem > Låtar och filer > Pop/Country > Klaustrofobi

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...