Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
3 minuter sedan, Vesuvius säger:

Motton är för medelmåttor.

För att hårdra.

Jag är en stolt medelmåtta.  Inte särskilt bra på nåt.  Kan lite av varje men inte så mycket. Ville  bli berömd författare men det sket sig. Blev svensklärare.  Inte bara medelmåtta alltså utan även en loser. Jag menar svensklärare kontra berömd författare!

 

Men jag kan det jag kan och gör det jag gör.  Andra är bättre än jag på det mesta men det skiter jag i. Alla kan och kommer att ersättas.  Men var och en är ändå sig själv och ingen annan.

 

I am proud to be mediocre. Good enough is good enough.

Link to comment
Dela på andra sajter

Morn & kpd.

2 timmar sedan, Algotezza säger:

11148.jpg

👍 (den där rök rassliga rösten glömmer man aldrig)

1 timme sedan, Algotezza säger:

Jag är en stolt medelmåtta.  Inte särskilt bra på nåt.  Kan lite av varje men inte så mycket. Ville  bli berömd författare men det sket sig. Blev svensklärare.  Inte bara medelmåtta alltså utan även en loser. Jag menar svensklärare kontra berömd författare!

 

Men jag kan det jag kan och gör det jag gör.  Andra är bättre än jag på det mesta men det skiter jag i. Alla kan och kommer att ersättas.  Men var och en är ändå sig själv och ingen annan.

 

I am proud to be mediocre. Good enough is good enough.

👍 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, Vesuvius säger:

Så vad har du för motto? 

Ens motto kan vara omåttlighet...

 

Ta ut svängarna rejält  i alla kurvor!

 

More is more!

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll på att skälla ut kassapersonalen på ICA, men bet ihop och skrev ett klagomål på Google i stället. 

Gjorde jag rätt?

Så här löd mitt klagomål:

"Var just där och handlade för ca 400 kronor. Det var två kassor öppna och jag var den enda som hade lagt upp mina varor. Under hela tiden som kassörskan slog in mina varor i kassa ett snattrade hon oavbrutet med kassörskan i kassa två. Mitt "tack så mycket" gick obesvarat förbi. I stället fortsatte kassörskorna att snattra med varandra medan jag packade mina varor och gick därifrån. Ingen trevlig upplevelse."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, Vesuvius säger:

Så vad har du för motto? 

Varierar efter dagsform men oftast får jag in dessa fyra beroende på situation... (mer eller mindre allvarligt)

Vid egna eller andras misslyckanden: Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Si vis pacem, para bellum, är en klassiker, speciellt för en vapennörd som jag.

eller vid existentiella grubblerier: If it floats, fucks or flies, it´s cheaper to rent.

Men den jag lever oftast efter är: Bättre att kunna lite om mycket än mycket om lite.

 

Det om motton. Bilen är tvättad, kaffet är drucket, posten är postad. Solen skiner. Life is good.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, Vesuvius säger:

Höll på att skälla ut kassapersonalen på ICA, men bet ihop och skrev ett klagomål på Google i stället. 

Gjorde jag rätt?

Så här löd mitt klagomål:

"Var just där och handlade för ca 400 kronor. Det var två kassor öppna och jag var den enda som hade lagt upp mina varor. Under hela tiden som kassörskan slog in mina varor i kassa ett snattrade hon oavbrutet med kassörskan i kassa två. Mitt "tack så mycket" gick obesvarat förbi. I stället fortsatte kassörskorna att snattra med varandra medan jag packade mina varor och gick därifrån. Ingen trevlig upplevelse."

Ovanligt snällt av dig. Jag skulle lätt föreställa mig dig bra mycket mer hetsig och högljudd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, Dark Of Light säger:

Ovanligt snällt av dig. Jag skulle lätt föreställa mig dig bra mycket mer hetsig och högljudd.

Man bor ju på en liten ort. Det finns bara två affärer. Tänker att man kan bli portad om man ger personalen vad den förtjänar.

I det här fallet valde jag att slänga in ett par spydiga "tack så mycket" och "varsågod" högt för mig själv medan jag packade mina varor, men de två var så inne i sitt snattrande att jag hade behövt skrika rakt ut för att få en reaktion, så det kändes ju lite fånigt.

Särskilt som det stod några människor strax intill som inte hade sett vad som hade hänt, och som knappast förstod varför jag pratade för mig själv.

Vad hade du/ni gjort, om något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...