Jump to content
Annons

Vad tycker ni?


Jallz

Recommended Posts

Tjena! 

Kan börja med en kort introduktion av mig själv. Är en man på 21 år som kommer från en liten stad med stora drömmar. Började med musik för två år sen och vissa låtar jag gjort som ligger på lager just nu har tagit mig till Warner music för möte och managers som träffat mig m.m. Nu har jag släppt min absolut första låt och skulle vilja veta vad ni tycker, samt kritik ifall ni vill! Om annat så får ni gärna följa min artistsida på Spotify samt på FB; facebook.com/jallzofficial.

Här kommer länk till låten: 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
59 minuter sedan, knuff säger:

Det är verkligen indränkt med autotune, det var det jag spontant tänkte på. Man väntar liksom på att sången ska lyfta en oktav och börja sjunga lite.

Hej tack för feedback! 

Absolut är det autotune och det är väl mycket det mitt sound bygger på, är mycket en smaksak. Dock är autotune väldigt mycket användt i dagens hiphop, det är soundet just nu. Anledningen till att jag gör det är för att jag gillar att kunna böja och dra ut på rösten på olika sätt med det. Återkommer till tråden när nya låtar kommer inom mycket kort tid där du hör mycket sång och väldigt lite "rap"! 

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
11 timmar sedan, Jallz säger:

 Började med musik för två år sen och vissa låtar jag gjort som ligger på lager just nu har tagit mig till Warner music för möte och managers som träffat mig m.m.

 

Mm okej.:rolleyes:  Tills det är bevisat så väljer jag att inte tro på det det minsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, Die Hard säger:

Mm okej.:rolleyes:  Tills det är bevisat så väljer jag att inte tro på det det minsta.

Det är helt okej med mig om du inte tror på det! Dock hade jag helst önskat feedback som jag skrev ursprungligen, tack endå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ignorera spydiga kommentarer.

Detta är mil från vad jag föredrar att lyssna på, men visst ljudet är bra.

Känner väl att det aldrig liksom händer nåt i låten. Samma melodi från början till slut.
Tycker du borde försöka variera lite mer i nästa låt. Kanske nåt stick eller nya instrument som gästspelar här eller där.... 
Meeeen det är väl sån't här som ungdomarna lyssnar på nu för tiden.

Bara att kämpa på och jobba hårt för att nå dina mål. 

 

Redigerat av BDBergius
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är en väldigt enformig och svårkommenterad låt., men jag kanske bara är för gammal. Ljudet är helt ok om man gillar den här typen av produktion. Jag tycker att det är alldeles för slipat, och då är min favoritplatta Steely Dans "Aja".

Vad har du fått för reaktioner från annat håll?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, BDBergius säger:

Ignorera spydiga kommentarer.

Detta är mil från vad jag föredrar att lyssna på, men visst ljudet är bra.

Känner väl att det aldrig liksom händer nåt i låten. Samma melodi från början till slut.
Tycker du borde försöka variera lite mer i nästa låt. Kanske nåt stick eller nya instrument som gästspelar här eller där.... 
Meeeen det är väl sån't här som ungdomarna lyssnar på nu för tiden.

Bara att kämpa på och jobba hårt för att nå dina mål. 

 

Tack för responsen! 

Förstår helt och hållet dina synpunkter med att låten egentligen är likadan, det händer inte så mycket från början till slut. Min egen reflektion är väl att låten "ska vara så" men jag håller med dig att något behövs, exempelvis kanske en ljus slinga i bakgrunden på refrängen (synth eller gitarr kanske?).

kommande låtar har mycket mer saker som händer, men även förändringar genom låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Vesuvius säger:

Jag tycker att det är en väldigt enformig och svårkommenterad låt., men jag kanske bara är för gammal. Ljudet är helt ok om man gillar den här typen av produktion. Jag tycker att det är alldeles för slipat, och då är min favoritplatta Steely Dans "Aja".

Vad har du fått för reaktioner från annat håll?

För slipat, menar du då övermixat och att för mycket pill gjorts? Alltså att det låter för "perfekt"? 

De andra reaktionerna jag fått har varit extremt positiva, men med det sagt är det också folk som lyssnar på hiphop och är "up to speed" inom just denna genren. Just därför vänder jag mig hitåt då majoriteten (antar jag) ej lyssnar aktivt på hiphop. Kul att få kommentarer på saker som produktion, mix och arrangemang! 

Tack för responsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer hård kritik. Ljudmässigt helt ok, även om trummorna inte faller just mig i smaken. Men det händer inte mycket. Efter 50 sekunder väntade jag fortfarande på att låten skulle börja, efter 90 sekunder insåg jag att så inte var fallet, Låten känns bara som en lång transportsträcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, oioioi säger:

Här kommer hård kritik. Ljudmässigt helt ok, även om trummorna inte faller just mig i smaken. Men det händer inte mycket. Efter 50 sekunder väntade jag fortfarande på att låten skulle börja, efter 90 sekunder insåg jag att så inte var fallet, Låten känns bara som en lång transportsträcka.

Tack för responsen! 

All feedback från forumet är ganska likt så absolut tar jag med mig det. Kommande låtar (nästa 22dec) är betydligt mer melodiska och lite harmonier bakom osv! Hoppas bra bra kritik då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Tycker det är modigt och klokt av dig att vända dig åt ett nytt forum för kritik - en inställning som du kommer ha nytta av framåt. Fortsätt så! 

Jag har också lyssnat, och ska först och främst lägga in en not att jag är en musikprofil mer åt det melodiska hållet vilket nog gör det svårt för mig att recensera låten. Jag tycker det är en fin ljudbild och det finns ett bra gung rakt igenom. Jag hade fått ut mer av låten av ett par justeringar dock - dels att du jobbar mer med nyanser (så det händer något i styrka eller tempo) och dels om musiken växlat mellan vers och refräng. Jag hade nog övervägt att tex ha en annan ackordföljd i refrängen, och personligen hade jag gärna sett någonstans att man landar i durackord 🙂

Lycka till framåt med musiken! 

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, Emelie Gabriella säger:

Hej! Tycker det är modigt och klokt av dig att vända dig åt ett nytt forum för kritik - en inställning som du kommer ha nytta av framåt. Fortsätt så! 

Jag har också lyssnat, och ska först och främst lägga in en not att jag är en musikprofil mer åt det melodiska hållet vilket nog gör det svårt för mig att recensera låten. Jag tycker det är en fin ljudbild och det finns ett bra gung rakt igenom. Jag hade fått ut mer av låten av ett par justeringar dock - dels att du jobbar mer med nyanser (så det händer något i styrka eller tempo) och dels om musiken växlat mellan vers och refräng. Jag hade nog övervägt att tex ha en annan ackordföljd i refrängen, och personligen hade jag gärna sett någonstans att man landar i durackord 🙂

Lycka till framåt med musiken! 

Tack så jättemycket för din feedback (riktigt feedback!).

Jag förstår exakt vad du menar! Hoppas att du ser nästa inlägg jag kommer göra när nästa låt kommer (22:a december). Det är en kärlekslåt med hiphop-instrumental men mycket song med olika harmonier och "flow". 

Tacksr så hjärtligt för feedback och lyckan!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, Casperfren säger:

Som kontrast till detta vädligt fylliga "smeriga" reverb produktionen skulle man kunna tajta ihop hela låten ibland kanske, istället för droppa en fx, göra vakum genom att dra bort reverben från 0-100 innan vissa downbeats, en tanke.

Är helt med vad du menar med reverb. Hoppas även du kan lyssna när jag lägger in nästa låt 22:a december. Gillar att det är olika kommentarer och att ni skiljer er i er feedback! Va gärna aktiv och vänta på nytt för att lägga mer feedback! 

Mvh,

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...