Jump to content
Annons

perfekt gitarrljud


Bagge

Recommended Posts

det hela Àr ett fint utdrag frÄn kennys "addic59" och min nattliga konversation pÄ msn

Gabriel sÀger:

koppla in gitarrjĂ€veln som lĂ„ter skit, dra pĂ„ din 4x10 eller 4x12, dra pĂ„ sĂ„ högt att bĂ„de rören och dina öron blöder, spela in med soundblaster 16 med en headset mick i mediainspelaren som följer med som orginal till windows. sen lĂ€gger du pĂ„ fina generalmidi trummor och resten av instrumenten du vill anvĂ€nda.. sen Ă€r det klart.. 🙂

sĂ„ gĂ„r det till. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det bÀsta man kan göra för att fÄ mer krÀm i guran Àr

att köpa en gammal engelsk förstÀrkare ( Kommer inte ihÄg namnet )(Den va med i nÄn film tror jag ) Som gÄr till 11..

AlltsÄ ett steg högre Àn 10

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du tÀnker pÄ Spina tapŽs marshall stÀrkare de gÄr till 11.

"you see, one louder"

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

I Spinal Tap 2 har dom bytat till Marshall-förstĂ€rkare dĂ€r Ă€ndlĂ€get symboliseras av en liggande Ă„tta... 😏 Nigels ihopfĂ€llbara vinglas Ă€r en annan höjdare, eller hans specialbyggda capo, som man sĂ€tter rĂ€tt pĂ„ förstĂ€rkaren!!

(En liggande Ätta Àr den matematiska beteckningen för oÀndlighet).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du tÀnker pÄ Spina tapŽs marshall stÀrkare de gÄr till 11.

"you see, one louder"

Det första jag gjorde nÀr jag hade burit hem min nyköpta Marshall-stÀrkare:

eleven8tz.jpg

đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 11 mĂ„nader senare...
Piccazzo Postat: 3 May 2005, 20:06 

Det bÀsta man kan göra för att fÄ mer krÀm i guran Àr

att köpa en gammal engelsk förstÀrkare ( Kommer inte ihÄg namnet )(Den va med i nÄn film tror jag ) Som gÄr till 11..

AlltsÄ ett steg högre Àn 10 

Eddie Van HalenŽs signaturstÀrkare 5150(Peavey) gick vÀl till 11 tror jag!?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

det hela Àr ett fint utdrag frÄn kennys "addic59" och min nattliga konversation pÄ msn

Gabriel sÀger:

koppla in gitarrjĂ€veln som lĂ„ter skit, dra pĂ„ din 4x10 eller 4x12, dra pĂ„ sĂ„ högt att bĂ„de rören och dina öron blöder, spela in med soundblaster 16 med en headset mick i mediainspelaren som följer med som orginal till windows. sen lĂ€gger du pĂ„ fina generalmidi trummor och resten av instrumenten du vill anvĂ€nda.. sen Ă€r det klart.. 😉

sĂ„ gĂ„r det till. 😆

fan ocksÄ... jag har varken en 4x10'a eller en 4x12'a :S

Bara att börja spara dĂ„ 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...