Jump to content
Annons

Bygga dator?


damien thorne

Recommended Posts

Hej.

Jag planerar att bygga en dator. Jag kommer enbart att använda den till att se film (netflix/viaplay kopplat till tv) och till en amatörmusikstudio. Jag vill att den ska klara 20 audiokanaler samtidigt (elgitarrer) med så lite latency som möjligt utan att strula, samt 10 midikanaler. Jag har redan ett externt ljudkort samt ett grafikkort geforce gt730 med inbyggd fläkt.

Jag har slängt ihop ett paket, men min bror säger att det är lite väl extremt, att det är för dom mest krävande spelen.

Min fråga är vad jag kan byta ut för att få billigare, men ändå klara mina krav?

Samt om det är nåt mer jag måste lägga till? Läste att amd rekommenderas till musikstudios, men passar mitt grafikkort till det?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10703400/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man brukade säga att man ska köra Intel i studiodatorer. Men nu är det år 2017, och det är fullt möjligt att AMD fungerar lika bra.

250 GB lagring känns lite snålt.

Ska du inte spela spel kan du kanske hoppa över grafikkortet och i stället köra på det inbyggda? Kolla specifikationen!

Utan extra grafikkort  blir det mindre värme och mindre effekt, dvs tystare och du kan gå ner i effekt i powersupplyet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det ser bra ut. Dock undrar jag om du inte ska ha ett grafikkort? Sedan hade jag personligen satsat på ett bättre nätaggregat. Läs recensioner.

Mvh Jon

Nu har jag ingen koll på AMD-processorn och moderkortet som finns i "varukorgen". Men har inte de flesta HDMI-anslutning som duger gott till både studiobruk och tv-tittande?

Min fem år gamla dator har inga problem med HD-videos på youtube etc, utan separat grafikkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...