Jump to content
Annons

THE T.BONE - Mickar


Tokas

Recommended Posts

Jag har länge undrat vad THE T.BONE är för något märke. Thomann kör ju stenhårt på dessa, och de har alltid höga försäljningssiffror där.

Är det Thomanns egna märke, på samma sätt som TSM och JJLabs?

Håller de någon form av kvalité, eller är de helt enkelt bara vanliga budget-mickar?

Jag har alltid varit så jäkla nyfiken på detta. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När dom ser ut så och kostar såppas så skiter man ju nästan i hur dom låter 😉

Precis! Skulle aldrig komma på tanken att använda sexredskap vid musikinspelning! Ser mest ut som något som IA i Freak Kitchen skulle kunnas tänka använda i något "whacky" solo. Med tanke på pris och design undrar jag lite stillsamt om det blev någonting kvar att bygga ljudkvalitet för?

Nä, det här är nog någonting som man öppnar burkar med!

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag inte misstar mig är t.bone noname-mikrofoner som thomann köper in från kina containervis och sätter sitt eget namn på. samma mikrofoner går säkert att hitta med en annan logotyp någon annan stans, men jag kan vara helt ute och cykla.

har inte mer erfarenhet av t.bone-mickarna än ett något misslyckat livegig i hamburg där ljudteknikern slet i två och en halv timme med att få bort rundgången. när rundgången till slut flrsvann pajade en av våra gitarrförstärkare 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

wonderboy, var kan man få tag på dina böcker (sidech, underlivet mm)?

Genom att sätta in 500 spänn (svart) på mitt bankgiro. PM:a mig så får Du numret. Det är värt det, jag lovar! Om Du inte fått leverans inom sex månader efter betalning, kontakta Brojd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har länge undrat vad THE T.BONE är för något märke. Thomann kör ju stenhårt på dessa, och de har alltid höga försäljningssiffror där.

Är det Thomanns egna märke, på samma sätt som TSM och JJLabs?

Håller de någon form av kvalité, eller är de helt enkelt bara vanliga budget-mickar?

Jag har alltid varit så jäkla nyfiken på detta. 😱

Tillverkas av Ningbo Alctron Electronics Co. , Ltd, som även tillverkar TSM (ryktesvis) och en hel radda andra märken. Bandmicken (Den som ADK säljer under Generis labeln, säljs också av Nady, T-bone och TSM) kostar 300 pix om man köper 100.

Thomann har verkligen lagt ner möda på att få dessa mickar att se coola ut. De ser ut som Blue men låter som TSM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon har sådana och kan avvara i någon vecka, så lånar jag dem gärna och lägger till på min testsite efter att ha gjort sedvanliga testinspelningar - så att man kan jämföra dem med andra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...