Jump to content
Annons

Autumn Dust- Feedback på mix


slejnard

Recommended Posts

Hej forumiter!

Hjälper ett band som heter Autumn Dust att mixa deras skiva. Nu behöver jag er experters hjälp och vill ha synpunkter på mixen. Bifogar en snutt från en av deras shyssta låtar

Är jag på rätt spår?

Har ni förslag på ändringar?

Tack på förhand, edres slej 😑

Autumn Dust- Lady W snutt.mp3

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tre snabba 😄

-Testa ta fram pulsen i trumkompet; höj virvel och kick. Kanske t.o.m. använda någon enveloper e.d.

-Gitarrerna är lite smetiga och var nog så av naturen innan du började har jag en känsla av. (För mycket dist?)

Kanske lite mer mellanregister i gurorna också. Typ 1-2kHz.

Du kan testa lägga på någon form av clip-dist, typ bandemulering som du kör hårt så det börjar dista lite, så de får lite edge.

-Det är mycket diskantfnas i hihaten i synnerhet, p.g.a. mikrofonen kan jag tänka mig. Testa lågpassa försiktigt och mjukt så kanske det värsta försvinner utan att det börjar låta märkligt.

Annars tror jag du är helt rätt. Känns som rätt typ av sound i övrigt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det tror jag nog! Lyssnar inte på samma högtalare som senast.  :rolleyes:

Jag tycker mig höra en avsevärd förbättring i de rent musikaliska aspekterna:

-Tror du fick upp grundpulsen i trumspelet, så den här mixen får mig att stampa tankten 🙂

-När du minskat diskanten verkar sången ha fått mer plats och hoppat fram en aning. Tummen upp!

Nu kanske den är liiite muddig å andra sidan? Vet inte vad du tycker själv. Om det är så, så kan du ju testa lägga till lite diskant på masterbussen eftersom de interna balanserna verkar bra nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...