Jump to content
Annons

Vet du Olsberg...


L.C

Recommended Posts

Jo, det kommer ju en skiva med varje nummer av studio numera så det slog mig just när jag titta på alla skivorna på min cd hylla.

Dom bara ligger där! 😕

Så jag tänkte att det kanske vore nice om ni med nåt nummer kunde skicka ut en liten kartonglåda, ställ, fack eller nåt som man får vika ihop och ställa skivorna i och som ni kan slänga eran fina logga på. 😕

PR vet du. Desutom är det totalt sett det tjugonde numret som kommer. Nåt att fira va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

God idé ... Och även gärna samlarmappar eller liknande att ha tidningarna i. Bättre att ha dem på ett samlat ställe än att de ligger och skräpar lite överallt i min otroligt stora 40kvm etta :rolleyes:

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag behåller skivorna en stund om det är nåt intressant. Sen slänger jag skivorna. Tidningarna lagras däremot alltid i hyllorna. 🙂

Ja, jag vet hur du förmodligen tänker. "Slänger du skivorna? :rolleyes:"

Hade du frågat mig för ett år sedan hade jag också reagerat. Men jag har tänkt om... I somras svepte jag nästan alla av de skivor jag fått med tidningar. Det var måååånga! Och det kändes skönt!

Kan nån säga mig när jag skulle haft användning av en komplett uppsättning av skivorna från alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller känt suget att stoppa i en gammal skiva från Datormagazin (från den tiden när Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? 🙂

Skivorna i Studio har jag behållit än så länge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det är trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas är det jättebra med ljudexempel! 😎

Förlåt mig Olsberg, men om tre-fyra år åker nog Studio-skivorna ut också - oavsett om jag har en kartong eller plastfodral...

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

vectro: No hard feelings, jag och många andra är som du! Vi kommer organisera om en del just med innehållet på cd-skivan. Istället för att trassla med cd-skivor som har material man ändå antingen glömmer bort eller har kastat, lägger vi ut allt på en nyutvecklad webbtjänst. Som man alltid har tillgång till.

Pengarna vi sparar på detta, lägger vi istället på att agera ännu mer på webben, först och främst med fler nyheter på vår förstasida www.studio.se, där vi med handen på hjärtat inte varit tillräckligt bra. Se mer i ledaren i kommande nummer 4.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag behåller skivorna en stund om det är nåt intressant. Sen slänger jag skivorna. Tidningarna lagras däremot alltid i hyllorna. 🙂

Ja, jag vet hur du förmodligen tänker. "Slänger du skivorna? 🙂"

Hade du frågat mig för ett år sedan hade jag också reagerat. Men jag har tänkt om... I somras svepte jag nästan alla av de skivor jag fått med tidningar. Det var måååånga! Och det kändes skönt!

Kan nån säga mig när jag skulle haft användning av en komplett uppsättning av skivorna från alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller känt suget att stoppa i en gammal skiva från Datormagazin (från den tiden när Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? 🙂

Skivorna i Studio har jag behållit än så länge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det är trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas är det jättebra med ljudexempel! 😆

Förlåt mig Olsberg, men om tre-fyra år åker nog Studio-skivorna ut också - oavsett om jag har en kartong eller plastfodral...

*kikar på min hög av Amiga-cd-skivor*

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott!

Snygga till den sidan, den är inte direkt vacker... och är den inte tilltalande, så läser man inte sina nyheter där heller. (Eller ja... jag gör det sällan)

Kanske ni gör en webshop sen där ni säljer sånna studiopryttlar? 🙂 Haklappar och tröjor och musmattor och annat som efterfrågats? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

mm det va precis det jag menade... 😱 Så kan var och en köpa sin "Hacke-haklapp" och sitt tidskrifts-samlarställ etc...

Var ditt inlägg jag tänkte hänvisa till, men jag glömde det, så det blev lite kaka på kaka... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag behåller skivorna en stund om det är nåt intressant. Sen slänger jag skivorna. Tidningarna lagras däremot alltid i hyllorna. 🙂

Ja, jag vet hur du förmodligen tänker. "Slänger du skivorna? 😄"

Hade du frågat mig för ett år sedan hade jag också reagerat. Men jag har tänkt om... I somras svepte jag nästan alla av de skivor jag fått med tidningar. Det var måååånga! Och det kändes skönt!

Kan nån säga mig när jag skulle haft användning av en komplett uppsättning av skivorna från alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller känt suget att stoppa i en gammal skiva från Datormagazin (från den tiden när Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? 😱

Skivorna i Studio har jag behållit än så länge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det är trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas är det jättebra med ljudexempel! 😄

Förlåt mig Olsberg, men om tre-fyra år åker nog Studio-skivorna ut också - oavsett om jag har en kartong eller plastfodral...

För vissa.. 😉

Själv älskar jag att titta tillbaka på gamla skivor, installera något gammalt program/spel och bara njuta. Älskar gamla saker, och nya för den delen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra drag att lägga mer resurser på www.studio.se, den behöver verkligen en omgång. 🙂

Jag kommer inte heller att sakna CD-skivorna, åtminstone inte om det går att ladda ner istället. Det enda jag brukar göra är att kopiera eventuella samplingar till min samples-samling, och sen hamnar CDn i arkivet. Och ibland kollar man lite exempel-filer, förstås.

Mao bedömmer ni inte den bifogade CDn som en morot för spontana tidningsköpare? Jag tror fortfarande det finns en liten målgrupp som blir (extra) lockade av att köpa en blaska pga den medföljande CDn, men gruppen blir mindre och mindre. Tveksamt om den är stor nog att berättiga merkostnaden för en medföljande CD (förmodar det är så ni resonerar?).

Hur ska åtkomsten till det motsvarande materialet på webben gå till? Ska det vara kopplat till nåt lösen i tidningen e.d. (som vissa andra IDG-blaskor gör) eller ska det vara fritt för alla att ladda ner, oavsett om de har tidningen eller ej?

Frågor som kanske jag kan sk*ita i, men är som vanligt nyfiken... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag behåller skivorna en stund om det är nåt intressant. Sen slänger jag skivorna. Tidningarna lagras däremot alltid i hyllorna. 🙁

Ja, jag vet hur du förmodligen tänker. "Slänger du skivorna? :rolleyes:"

Hade du frågat mig för ett år sedan hade jag också reagerat. Men jag har tänkt om... I somras svepte jag nästan alla av de skivor jag fått med tidningar. Det var måååånga! Och det kändes skönt!

Kan nån säga mig när jag skulle haft användning av en komplett uppsättning av skivorna från alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller känt suget att stoppa i en gammal skiva från Datormagazin (från den tiden när Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? 😠

Skivorna i Studio har jag behållit än så länge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det är trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas är det jättebra med ljudexempel! 😄

Förlåt mig Olsberg, men om tre-fyra år åker nog Studio-skivorna ut också - oavsett om jag har en kartong eller plastfodral...

*kikar på min hög av Amiga-cd-skivor*

Öhh, tre fyra lådor Ataridisketter..... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Att samla är en av människans nedärvda basala egenskaper. I alla fall hos män. Hustrun kastar, jag bär upp igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...