Jump to content
Annons

öronproppar för rockkonsert


hejnalle

Recommended Posts

Hej!

Jag ska på en rockkonsert snart och letar bra öronproppar till ett rimligt pris (jag går sällan på konserter osv. så lägger inte gärna ut jättemycket pengar på detta). Jag gillar inte jättehöga ljud så dom får gärna dämpa väldigt bra men inte ta bort för mycket av ljudkvalitén. Har använt vanliga gula förut på pop-konserter när jag var yngre och så vitt jag minns funkade dom jättebra men använde såna senast på min student och dom förstörde ljudkvalitén så mycket att man knappt hörde vilken låt som kördes.  😲   kanske bara var just dom som var dåliga men. Och på min senaste rockkonsert använde jag några random öronproppar som inte var till för konserter överhuvudtaget och dom dämpade alldeles för lite. Minns inte vad dom hette men dom var beiga, tunna och hade bara lite bomull i sig.

Vill även tillägga att jag har väldigt små öron och det ska gärna vara några som är bekväma och lätta att sätta i/ta ur. Brukar ofta ha problem med just det att öronpropparna är på snudden till för stora så man knappt får dom på plats.  😑

Dom jag har tänkt på är antingen ER20 eller musik- och simpropparna på apoteket. Skulle någon av dom vara nåt? Det allra viktigaste för mig är att ljudet dämpas men vill helst inte att ljudkvalitén ska förstöras jättemycket också... 

Redigerat av hejnalle
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Happy Ears är både bra och billiga. Lätthanterade och så förstör de inte ljudet.

Numera finns de i tre olika storlekar, för att de ska kunna passa alla. 🙂

http://webshop.holmerup.biz/oronproppar/happy-ears/happy-ears-20.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...