Jump to content
Annons

Tomaz Productions / Come on everybody


Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      3
    • 5
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Come on Everybody

* ARTIST/GRUPP: Tomaz Productions

* GENRE: Dance / Pop

* LÅTLÄNGD: 3:12

* KOMPOSITÖR: Tomaz Productions

* PRODUCENT: Tomaz Productions

* EV. MEDVERKANDE: Steve Lind ( Vocals )

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,41 mb

* STATUS: Halvfärdig Skiss

* LÅTLÄNK: Finns ett par poster ned

Halvfärdig Skiss som jag under sommaren skall Mixa klart.

Vore kul att höra lite synpunkter och sånt ..

Passa även på att Lyssna på Du & Jag..

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Come on everybody:

Jo, visst svänger det! Jag stampade takten iaf! 😎

Om jag skulle peka på något skulle det vara alla dessa fills med break som du lagt överallt i versen. Mellan 0:30 och 0:55 stjälper alla fills istället för att bygga upp. Låt de vanliga trummorna stompa på!! 🙂

Latin-outrot är fint programmerat, men känns lite "out of the place". Än en gång, låt dina vanliga trummor rulla på istället! De svänger ju fint!! 😄

Du & jag

Jag gillar! Skulle lätt placera sig på nästa Absolute Dance.

Bastrumman och basen har mycket sub - men inte så mycket tryck i det "övre" basregistret. Mixat i basrika högtalare? Pusha upp EQ:n där!

Annars, gott producerat!! När får vi höra hela låten? 🙂🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

alla dessa fills med break som du lagt överallt

I know ..

Ska mixa och Arra om hela låten så fort jag får tid.

Nu är hela mixen alldeles för sönderkomprimerad ..

Man lägger ju alltid massa Krut på att det ska låta mycket och varieras när man inte har sång på en låt och så fort sången kommer får man börja " Kill Your Darlings " Plocka bort massa Fills och Annat som stör..

SLuttrummorna A`la Miami Soundmachine är bara hastigt ihopsatta så dom ska definitvt byta ut mot Dom vanliga eller spela in på riktigt.

Men när låten är klar så tror jag att den kommer att vara Kanonbra ..

Tack för kommentarerna ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Come on everybody: Har hört denna förut och med rösten på kan det nog funka riktigt bra..gillar mexbrasset och latinkänslan blandat med beatet..

I små högtalare:

Jag tycker personligen att rösten ska ha mer kropp och fram mer i ljudbilden... och som Vectro redan sagt så får breaken gärna bli mindre framträdande i slutmixen så det blir mer genomgående puls i låten.

Du&jag...sommarhit ja..men inte med så mycket sammanhängande text...låt flickebarnet andas för böfvelen 😆 .. gillar hennes röst mucho!!

I små högtalare låter offbeatsyntbrasset lite högt och trummorna lite svagt....en mixgrej..i know...vill bara peka lite försiktigt med fingret när man nu får chansen.. 😉

Ja..du är ju dutti du.. lycka till med mixarna

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

'Come On Everybody' svänger ju skönt 😎 Skulle gärna dansa till den där på beachen i vinter! Lite dåligt flow i versen bara. Varför så kort? Den förra var väl längre..

Nåja. Bra jobbat överlag!

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

tjena! asså jag måste säga att din låt Big n tiny är fet! den är as cool!

¨men killen som sjunger på " du och jag" har ju så mycket autotune på sin röst så att det blir ju jobbigt att lyssna på... men det kanske bara är nån demo sång som e lagd?

i annat fall bör den låten göras om av en bättre sångare kanske...det är i alla fall min åsikt...

men big n tiny är fet!!!!

/mhv. magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Från början var det en låt tänkt till Apoteket i sommras till en kampanj dom hade.

Så effekten är medveted lagt där för att det ska bli Klycshig Dance/Trance.

I och med att det bara var en demo och dom valde en annan låt jag gjorde istället

har jag inte besärat mig att fortsätta arbeta på den.

Men det kan ju vara värt att skriva klart den och lägga en riktig sångare på den..

Tack för kommentarera och Tack för Kommentarera på Big n Tiny låten.

Om ett par veckor hoppas jag att den ska vara klar med sång och allt.

Om förlaget Okar så lägger jag upp den här ..

Med vänliga hälsningar

Tuomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen gillar jag Stefans(sångaren) Ideer man kan ju till hans försvar tillägga

att sången är mer lagd som en riktlinje på hur det är tänkt att vara.

Herr PICCAZZO har alldeles rätt!! Det är helt omöjligt att sjunga allt man skriver superduperbra.. tror inte ens självaste Max Martin (Fast han var en mycket duktig sångare) kunde framföra Celin Dions låtar som hon gör 😉

Faaeen det är inget snack om saken! Det ÄR en "Catchig" Refräng!! Come on everybody tralalala.... 😉 (Även om den är framförd på ett "bedrövligt" sätt)

Mvh

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj....come on everbody: helt ok låt, kan jag tillägga, men....förlåt för detta, men jag tycker sången är för bedrövlig....tycker inte den passa in alls. Inget ont om sångaren i sig, han skulle nog passa i barbados eller nått annat klatshigt dansband, men inte i den här låten....

Jag tycker du ska langa låten som "backingtrack" till förlaget, och se om dom kan skaka fram en topliner som kan skriva text/melodi till den, för låten i sig har nog potential....fast smaken är ju som baken, verkar vara fler som gillar sången än som inte gillar den, så....

No hard feelings, men det var jag som drog ned snittbetyget....pga av sången kan jag tillägga, annars hade den nog fått åt minståne ett snäpp högre. 😱😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt Snaken e som Baken 😉

Personligen gillar jag Stefans(sångaren) Ideer man kan ju till hans försvar tillägga

att sången är mer lagd som en riktlinje på hur det är tänkt att vara.

Så fort jag har arrat klart låten kommer jag att spela i den med en annan sångare.

Ska helt klart kolla upp möjligheten att skicka låten till ett förlag instrumental.

Tack för kommentarerna.

Med vänliga hälsningar

Tuomas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen gillar jag Stefans(sångaren) Ideer man kan ju till hans försvar tillägga

att sången är mer lagd som en riktlinje på hur det är tänkt att vara.

Herr PICCAZZO har alldeles rätt!! Det är helt omöjligt att sjunga allt man skriver superduperbra.. tror inte ens självaste Max Martin (Fast han var en mycket duktig sångare) kunde framföra Celin Dions låtar som hon gör 😳

Faaeen det är inget snack om saken! Det ÄR en "Catchig" Refräng!! Come on everybody tralalala.... 🙂 (Även om den är framförd på ett "bedrövligt" sätt)

Mvh

Stefan

dock tror jag nog att han använder demosångare/sångerskor som ligger ett par kallibrar över hans egen röst när han skall framföra en idé....tror faktiskt inte han pressenterar en blivande Celine Dion-låt med sin egen demosång...!?!? fast jag har inga fakta att backa upp detta med dock.... 😮

Men, som sagt, jag missförstod nog saker och ting i sådana fall....jag tog inte sånginsatserna i detta fall som första stadiets demosång....hade jag gjort det hade jag aldrig kommenterat sången över huvudtaget.... ber om ursäkt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon som lägger sången på Just Celine Dions / Max Martins Demos kommer att sjunga in ett par låtar till oss... 😳

Sjukt jävla duktig sångerska , Men sådana kostar en del dineros.

Tyvärr har vi inte riktigt råd att anlita henne till alla våra låtar men dom vi känner starkast för komme hon att sjunga på.

För övrigt vet jag inte riktigt om man kan kalla henne för Demo sångerska då hennes körer oftast hammna på skiva ..

dock tror jag nog att han använder demosångare/sångerskor som ligger ett par kallibrar över hans egen röst när han skall framföra en idé....tror faktiskt inte han pressenterar en blivande Celine Dion-låt med sin egen demosång...!?!? fast jag har inga fakta att backa upp detta med dock.... tongue.gif

Max martin har jag inte en aning om MEN Andreas Carlsson som oxå skrev massa låtar till Celine/Britney m.m lägger oftast sången själv på låtarna och skickar iväg den till artisten.

Pharrell Likaså , I vissa fall väljer artisten att behålla deras körer och andra Vocal bakgrunder istället för att spela in egna.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...