Jump to content
Annons

rawbin

Recommended Posts

Hej studiovänner!

Jag har stött på att problem som jag hoppas någon vänlig själv kan hjälpa mig med.

Av någon konstig anledning så funkar inte time stretch funktionen, den där man alt+klickar nere i hörnet på en ljudfil och drar för att ändra längden på filen. Precis när själva processionen ska starta så får jag upp detta felmeddelande.

Insufficient access privileges for operation

Result code = -5000

File = LogicTempFile

Som sedan följs av detta:

Error when creating temp file!

Jag har provat att ominstallera logic, reparera skivbehörigheter med skrivverktyget, dubbelkollat användare samt läs o skriv behörigheter, behörigheter på filer o mappar, frågat google, bett till gud och det mesta man kan tänka sig. Men icke!

Har någon annan varit med om detta och hur löste ni det?

post-28123-0-98971900-1456237557_thumb.png

post-28123-0-87719100-1456237570_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du save:at projektet innan du gör detta ?

Hur har du importerat filen ?

Har du valt att kopiera in audiofiler till projektet i Project Settings / Assets ?

EDIT: Får du problemet i ett nytt projekt startat från en tom factory template ?

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du save:at projektet innan du gör detta ?

Hur har du importerat filen ?

Har du valt att kopiera in audiofiler till projektet i Project Settings / Assets ?

EDIT: Får du problemet i ett nytt projekt startat från en tom factory template ?

Hej Jakob!

Ja jag har sparat projektet. Vanligtvis gör jag bara en klassisk drag and drop direkt i arranget men har i detta fall även provat att gå via menyn utan framsteg.

Det spelar ingen roll om jag startar en ny och tom session eller ett pågående projekt, logic tillåter mig inte att stretcha. Varken genom att altklicka eller gå via edit menyn. Så weird. Jag har aldrig haft det här problemet i 9an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt, verkar ju vara nåt med behörigheter, du får det här med alla ljudfiler eller ?

Ja precis. Men allting verkar stämma när jag går igenom användare och behörighet på filer och mappar.

Yes alla filer jag drar in i projektet och försöker stretcha. Men flextime funkar som det ska. Känns som att det är någonting jag missar. Har du stött på detta tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Felmeddelandet har jag sett på annat forum, men inte i samband med just timestretching, Logic skapar ju en ny audiofil när du stretchar, och lyckas av någon anledning inte göra det.

Hänger en del på logicprohelp.com, där har ibland löst det med att reparera behörigheter, ibland med att formatera disken till rätt filsystem (mac os extended journaled), ibland med att zippa projekt som delas via dropbox etc., men generellt verkar behörigheter vara en gemensam faktor...

EDIT Rättat till lite svammel..

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken kombination av versioner på OSX o LPX kör du förresten ?

Själv kör jag OSX 10.9.4 o LPX 10.0.7

Jo behörighet har jag också fattat att det gäller. Jag använder stretch funktionen ganska mycket i mitt arbetsflöde så detta gör mig galen. Särskilt när man har deadlines. Reparera behörigheter provade jag men utan lycka.

Jag kör OS X 10.10.2 och LPX 10.1.1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har alla advanced options ikryssade i preferences också ?

Har du provat att "trasha" preferences filen ? Dra filen com.apple.logic10.plist till skrivbordet och starta sen Logic igen.

Filen finns i ditt user library, alltså i

Macintosh HD/users/ditt användarna​mn/library/preferences/

Mappen är "gömd", så du måste (i finder) trycka "Gå", håll in option,

så ser du Library i listan (eller Bibliotek om du kör MACen på svenska)

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har alla advanced options ikryssade i preferences också ?

Har du provat att "trasha" preferences filen ? Dra filen com.apple.logic10.plist till skrivbordet och starta sen Logic igen.

Filen finns i ditt user library, alltså i

Macintosh HD/users/ditt användarna​mn/library/preferences/

Mappen är "gömd", så du måste (i finder) trycka "Gå", håll in option,

så ser du Library i listan (eller Bibliotek om du kör MACen på svenska)

Jajamen advanced är kryssat och slänga preference filen har jag också testat. Stort tack att du försöker hjälpa mig. 🙂 Alla tips uppskattas, så har du fler på lager är jag idel öra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...