Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Varför behöver du det?

Postat

Är pĂ„ jakt efter ett nytt ljudkort och har kollat runt pĂ„ lite olika modeller som jag ska försöka prova. SĂ„ Ă€r intresserad av vad detta Ă€r för nĂ„n modell. Vill veta modellen sĂ„ jag kan se om den hĂ„ller sig inom min budget.

Postat (redigerat)

Det finns tvÄ silvriga paneler pÄ bilden men det ser ut som preamps eller nÄt.

Det Àr inte sÄ att du Àr ett troll?

Redigerat av Den Gode
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Är pĂ„ jakt efter ett nytt ljudkort och har kollat runt pĂ„ lite olika modeller som jag ska försöka prova. SĂ„ Ă€r intresserad av vad detta Ă€r för nĂ„n modell. Vill veta modellen sĂ„ jag kan se om den hĂ„ller sig inom min budget.

Bra preamps om man ska spela in med mick, hi-z om man ska lajna och tillrÀckligt bra hörlursförstÀrkare. UtgÄ frÄn vad du behöver först och frÀmst. Det Àr det som spelar roll och inte vad nÄgon verkar ha pÄ en bild.

Postat (redigerat)

hm.. vet inte vad jag skrev som blev sÄ fel och lockade fram alla tomtar...

Jag försöker igen..

Hej!

Jag hade tÀnkt att uppdatera mitt ljudkort jag har idag. Jag har försökt titta runt lite och försökt hitta nÄgot som kanske hade passat mig.

DÄ de finns sÄ mycket att vÀlja mellan, sÄ tog jag och kollade vad folk som jag ser upp till har. detta för att kanske slimma ner antalet ljudkort att vÀlja mellan..

dÄ jag redan nu har en lista pÄ ljudkort jag ska titta nÀrmre pÄ (och kanske prova) kom jag över denna bilden pÄ ett rack frÄn en av dom jag ser upp till.

DÄ jag antar (Àr inte 100% sÀker) pÄ att de tvÄ silvriga "sakerna" som sitter i racket Àr ljudkort(??)

sÄ undrar jag om nÄn vet vad det Àr för modell?

om de inte Àr ett ljudkort kanske nÄgon vet vad det Àr för preamp?

bara sÄ jag vet vad det Àr och om jag ens behöver ta det i beaktande i mitt sökande efter ett nytt ljudkort.

TACK! Med vÀnlig hÀlsning, Drummerbrother (inte nÄgot troll...)

ps. vet inte hur ni tomtar gör nÀr ni Àr nya pÄ ett omrÄde och ska köpa saker.. och ifs sÄ skiter jag i vad ni gör.. de jag gör Àr att titta vad andra anvÀnder sig av och sedan tittar jag nÀrmre pÄ de och ser om det Àr nÄgot som passar mig..

Jag ursÀktar Àven om detta tillvÀga gÄngsÀtt irriterar er till den höga grad att ni mÄste frÀsa och gÄ till attack.

och kommentaren om att man kan mÄla om ljudkortet silvrigt va nog nÄgot av de mest efterblivna och trÄkigaste skÀmt jag hört.. ingen komiker dÀr inte...

Peace

post-26969-0-86048400-1453822578.jpg

Redigerat av DrummerBrother
Postat

Det ser inte ut som nÄgot ljudkort. Konstigt stÀlle att skruva in dom pÄ om dom skulle vara ljudkort...

Liknar mer som nÄgra processorer av nÄt slag? Liknar Presonus, Samson eller nÄt liknande. Men nÄt ljudkort tror jag inte det Àr.

Postat (redigerat)

Anledningen till att folk reagerar pÄ det sÀttet Àr troligtvis att du börjar i fel Ànde. Det bör/borde vara behovsstyrt, som Die Hard tidigare nÀmnde.

Enbart repliken "DÄ de finns sÄ mycket att vÀlja mellan, sÄ tog jag och kollade vad folk som jag ser upp till har." lÄter malplacerad - följt av "Jag har försökt titta runt lite och försökt hitta nÄgot som kanske hade passat mig.".

Om du frÄn början inte vet med dig vad du Àr ute efter, hur mÄnga kanaler du behöver, vad, var och nÀr du ska spela in, hur det ska göras etc. blir det lÀtt lite lyteskomik om enbart en bild ska utgöra preferensen.

Jag kan inte ett piss om hus t.ex. men en person jag ser upp till, förslagsvis Obama, har hyrt in sig i Vita Huset under ett par terminer sÄ jag shoppar runt lite efter dylika objekt. Det hÄller dessvÀrre inte med min budget eller de ÀndamÄl och syften jag har för avsikt att fylla. Dessutom gillar jag inte vitt. Av samma anledning har jag inte köpt Weckls kit för 200K Ànnu, Àven om det hade varit skoj.

I.e:

1) Vad har du för kort nu?

2) Vilka har du pÄ din lista?

3) Hur mÄnga kanaler behövs?

o.s.v...

Sedan Àr det givetvis beklagligt att du inte hört trÄkigare kommentarer Àn ovan fÀllda (inte sÄ gammal mÄhÀnda?), men det kommer med tiden!

Redigerat av JohnRick
Postat

Det skulle kunna vara en mickpreamp som heter Aphex 207D (jag har tyvÀrr ingen speciell koll pÄ den).

Kram pĂ„ er tomtar och troll 🙂

pme (oregistrerad)
Postat

Det skulle kunna vara en mickpreamp som heter Aphex 207D (jag har tyvÀrr ingen speciell koll pÄ den).

Visst Àr det en 207D och den har digitalutgÄng sÄ det kan nog lÀtt misstolkas som ett ljudkort. Men det Àr inte sÄ mÄnga ljudkort som har flera AES ingÄngar vilket behövs om man har tvÄ st 207D och ser dessa som en del av ljudkortet.
Postat

Visst Àr det en 207D och den har digitalutgÄng sÄ det kan nog lÀtt misstolkas som ett ljudkort. Men det Àr inte sÄ mÄnga ljudkort som har flera AES ingÄngar vilket behövs om man har tvÄ st 207D och ser dessa som en del av ljudkortet.

HÄller med...

Postat

Tack för svaren; KillwithSkill, Pme och JayWay!

Precis den karaktÀren av svar jag sökte!

Och till JohnRick:

FörstÄr fortfarande inte varför jag ska formulera om frÄgan pÄ de viset du beskriver...

Min frÄga va ganska simpel och tydlig redan frÄn början.. dock kanske för svÄr för dig o förstÄ..

Ett tips till dig: ser du nÄgon som pekar och frÄgar "vad Àr det dÀr?", ta inte pÄ dig o svara dÄ.. för den sorters frÄgor verkar du vara för socialt-handikappad för o kunna ta dig an.

Sen min jÀmförelse gÀllande mitt tillvÀga gÄngsÀtt nÀr det gÀller saker jag inte kan sÄ mycket om.. jag kan bara beklaga att den jÀmförelsen var för simpel och dÄligt formulerad.. Men de hade nog kvittat, för du verkar inte vara sÄ vÀrst intelligent ÀndÄ sÄ de hade nog blivit fel i slutÀndan ÀndÄ..

menmen stÀnger hÀrmed denna trÄd.

och ytterligare ett tack till de simpla svar jag fick pÄ min simpla frÄga!

peace

Postat (redigerat)

Lycka till!🙂

Jag tar mig friheten att inte sjunka till din nivÄ, sÄ hoppas du hittar en beggad 207D.

Redigerat av JohnRick
Postat
Jag ursÀktar Àven om detta tillvÀga gÄngsÀtt irriterar er till den höga grad att ni mÄste frÀsa och gÄ till attack.
Den enda som frĂ€ser och gĂ„r till attack Ă€r vĂ€l du? 🙂 Inga problem med det, du fĂ„r frĂ€sa hur mycket du vill, jag ville bara uppmĂ€rksamma dig pĂ„ ditt beteende. 🙂
Postat

Som tidigare talare, du börjar i fel Ànde. Priset pÄ ett ljudkort kan skilja sig enormt mycket beroende pÄ vad du vill ha. Det finns liksom ingen mening med att köpa ett ljudkort för 20 lax nÀr du t.ex i praktiken utnyttjar kortets möjligheter till 50%. Ta reda pÄ vad du i första hand behöver och inte behöver. KÀnns lite vÀl naivt att köpa ett ljudkort som du har sett pÄ en bild frÄn nÄgon förebild nÀr du inte har nÄgon aning om vad det Àr för komponenter. Stirra dig inte blind endast pÄ vilket ljudkort som hÄller inom din budget utan Àven vad DU behöver inom din budget.

Vi försöker hjĂ€lpa dig med tips, inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt hysa agg emot dig. Ha de gott! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.