Jump to content
Annons

FL studio 12 och sylenth plugin


dawelito

Recommended Posts

hejsan. Har för några dagar sedan börjat försöka sätta mig in i FL studio och lite plugins till detta. Fixade först en demoversion av 11 men köpte sedan 12an men då försvann mycket av alla "effekter/ljud" som ligger i FL studio från början. I 12an hittar jag till exempel inga olika Kick/bas ljud i fältet till vänster, måste man ladda in alla olika "clap/bas/" effekter i efterhand nu?

Sylenth: Detta är ju ett plugin som tydligen skall vara bra att ha om man skall skapa te.x elektroniska/psy ljud som ligger i bakgrund hela tiden, jag har massa .fxb filer som ska vara till sylenth, dessa ligger i min sylenth map som ligger i mappen "vst plugins", så som det ska göra. Men jag kommer inte åt mina effekter inne i FL studio sedan (sylenth kommer jag åt men inte ljud-banken så att säga).

Jag förstår att det kommer ta minst ett år innan man förstår detta programmet riktigt, kommer bara inte riktigt vidare nu när jag bytte från 11an till 12an.

Och ja, jag har kollat på lennar digitals hemsida som gjort sylenth och följt alla steg, de visar dock aldrig hur man importerar ljuden till sylenth sen 🙂

Pratar säkert väldigt luddigt, är som sagt så mycket nybörjare som man kan bli.

Genre som jag tänker göra är progressive/dark psytrance. Alla tips mottages 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Annons

Alla pluggar ligger nog där, bara att dom är under plugins i menyn. Man får manuellt lägga in dom pluggar man vill ha som favorites, så att dom dyker upp i listan.

http://imgur.com/iZTF73p - Här kan du se "dropdown"-menyn där du väljer "Plugin Database". Där kan du se en sektion som heter "Installed" och där borde alla installerade pluggar vara. "Effects" är för pluggar som går in i mixern och Generators är för pluggar som går in i "Channel Rack" (som Sylenth). För att skanna för efter nya pluggar/uppdatera listan så högerklickar du "Plugin Database" i listan och väljer "Refresh Plugin List". Låt den stå tills ett fönster kommer upp - vilket betyder att den har skannat klart.

För att ladda in andra .fxb-filer i Sylenth så klickar du på "Menu" i Sylenth och väljer "Load Bank (.fxb)" - sedan är det bara att leta upp där du har dina .fxb-filer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...