Jump to content
Annons

Clicks & Popps | SPL Crimson


Jay Bee

Recommended Posts

Hej! Dyker upp lite missljud i mina hörlurar och monitorer med mitt nya SPL Crimson interface ibland. Grymt ljud förövrigt men någon som kan ha någon aning om vad det beror på? Ska testa byta USB kabel som är en billig variant då man inte fick en med i köpet. Missljuden dyker bara upp ibland och kan väl bäst beskrivas som "clicks & pops" eller en liten kort "burst av digitalt hack/lagg".

Någon?

Kan man kanske testa att byta till ett bättre psu än det inkluderade? Kan det göra någon skillnad? Väldigt liten och plastig 12V DC 1.5A mackapär som följde med. Vart skulle man kunna hitta ett bättre psu till den?

Kan tillägga att jag har köpt en helt ny PC top of the line processor osv.

Redigerat av Jay Bee
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Kan bero på olika saker.

Du kör på för låg latency, höj tills det slutar.

Har du stängt av alla strömspar funktioner i Windows? Man med fördel även stänga av allt strömspar i BIOS också.

IRQ krock på USB kortet. Stökig att fixa.

Drivrutin kan vara ett problem också.

Kablar eller nätdelar kan det vara fel på men på din beskrivning så är det nästan helt säkert något av ovan som bör göras för att få det bra permanent.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är de som har problem med drivers kör en äldre tills de fixat det är på g

och ja interfacet låter bättre med bättre PSU. jag kör med peaktech 6080 från ELFA. (det påverkar dock inte drivrutinsbuggarna / spraket)

DSCF2561.JPG

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är de som har problem med drivers kör en äldre tills de fixat det är på g

Okej, hur funkar det. Kan jag bara ladda ned en äldre drivrutin och installera den eller måste man gå tillväga på något speciellt sätt? Har ju nyaste drivrutin och firmware installerat nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller fortfarande påståendet att Crimson SPL har drivrutiner och stabilitet som klår alla andra tillverkares drivrutiner och stabilitet med hästlängder?

Antar väl att jag fick lite tillbaka där, dem verkar ha strulat till det med den senaste drivrutinen.

Men som jag skrev, förövrigt är jag jäkligt nöjd med den. Men det är väl helt enkelt bara att installera den tidigare drivrutinen och vänta på att dom löser problemen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Min fråga är funka det?

Återkommer, ska testa drivrutinen nu.

Jag bad dig dock om en som du visste funkade, du har ju en Crimson själv. Vilken drivrutin kör du på?

EDIT: Den funkade inte.

Redigerat av Jay Bee
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan testat den. Jag kör på 2.9.62 just nu, det glitchar fortfarande.

Har inte testat 2.9.60, den första. Men som jag iGNU skrev i en annan tråd så ska det vara firmware uppdateringen som är busen. Han har också ett Crimson interface med samma problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah testa alla du o glöm inte att starta kortet före du startar datorn. och prova o stäng av och på helt när du bootar om burken.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Upplever du samma problem som mig? Vilken version av drivrutiner använder du? Och vilken firmware?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

ja jo samma innan jag böt tillbaka till den äldre som jag länka. senaste firmware.

väntar på att de ska släppa de nya nu!

Du länkade mig en drivrutin, inte firmware

EDIT: Såg att du menade att du kör senaste firmware, det fungerar dock inte med den du länkade. Samma problem. Som jag har förstått det ska man behöva flasha tillbaka interfacet till det gamla firmware.

Redigerat av Jay Bee
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...