Jump to content
Annons

[LÖST] Är det OK att en ny Fender gitarrförstärkare brummar så här?


Greenlight

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...
pme (oregistrerad)

Det är ganska ointressant om vad du har för brusgolv om man inte samtidigt vet vilken signal nivå du har på gitarren. Den andra filen är helt tyst (dvs tom).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Tack för svaren. Eftersom ni legat sömnlösa och undrat hur det gick så kan jag säga att det löste sig. Bytte till en Fender Princeton Reverb 65. Den är knäpptyst och låter kanon.

PS - Bruset på filen var utan att något var inkopplat och alla nivåer på noll

Redigerat av Greenlight
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren. Eftersom ni legat sömnlösa och undrat hur det gick så kan jag säga att det löste sig. Bytte till en Fender Princeton Reverb 65. Den är knäpptyst och låter kanon.

Tycker att det låter som att det inte löste sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tycker att det låter som att det inte löste sig?

Ja det är ju riktigt. Det löste sig inte. Deluxen brummade för mycket. Den var in på service på Fender och de lödde om en sladd och justerade tremelon. Men den väste och brum-brusade fortfarande utan att något var något inkopplat. Verkade vara ett dåligt exemplar.

Beror ju på vad man ska ha den till också. Jag tänkte ha den för att spela in hemma på låg volym, då blir det ju hör brusnivå när man lägger på några kanaler på varandra med gitarr.

Men som livestärkare hade den nog fungerat.

Redigerat av Greenlight
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...