Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

rån den ena mobbingen till den andra, feminismen fungerar inte för mig. En ömsesidig respekt människor emellan vore önskvärt istället för någonslags "du tycker inte som vi så då kastrerar vi dig pga gammalt mansförtryck". De som verkligen är väldigt macho i sin personlighet, låt de vara det. Samma existensberättigande som män som bejakar sin kvinnliga sida.

Man kan ju bete sig för det.

Man ska väl inte starta politisk debatt här kanske men jag ville bara förklara vad jag menar när jag säger att jag supportar feminismen:

Jag upplever inte överhuvudtaget att feminism handlar om att kastrera män eller inte låta män vara som dom är. Ibland ser man inlägg från exempelvis kvinnor som stolt berättar att dom minsann trivs jättebra med att laga mat och ta hand om barnen.

Men det har faktiskt aldrig feminismen velat ta ifrån människor. Vad feminismen handlar om är att låta människor vara precis som dom vill, utan tryck från samhället angående andra värderingar. Män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor säger lixom samhället. Varför? Jag har aldrig någonsin identifierat mig med den stereotypa machomannen jag väldigt ofta förväntas vara. Jag tänker exempelvis på att jag slutade hålla på med sport pga detta när jag var yngre. Jag spelade både fotboll, bandy och pingis men till och med i den åldern var det ryggdunkningar och ständigt retsamma kommentarer jag inte orkade. Man slapp ju sånt om man betedde sig på ett visst vis, men varför ska jag behöva vara någon jag inte är, för att slippa höra ständiga gliringar?

Jag orkar inte. Jag vill vara precis som jag själv vill, utan att få höra att jag gör fel. Och ur min synvinkel, som man, så är det bland annat det som feminismen handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du har rätt min vän. Vi ska inte göra detta till något politiskt, men... Din definition av feminism är ju precis som min definition av hur jag ser på andra. Alla borde få vara som de är och behandlas med en ömsesidig respekt. Jag kallar det inte feminism utan sunt förnuft.

Dock finns det ju avarter även i feminist leden som helst skulle vilja avskaffa män överhuvudtaget. Ta bort allt "manligt" mm. Radikala extremfeminister alltså. Just de faller ju fetbort i min värld då de inte tillåter alla att tycka och vara som de vill. Vi verkar tycka likadant bara att vi sätter olika etiketter på det.

Vi tar väl en KPD? ☺️

... och ja, sport är skadligt.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du har rätt min vän. Vi ska inte göra detta till något politiskt, men... Din definition av feminism är ju precis som min definition av hur jag ser på andra. Alla borde få vara som de är och behandlas med en ömsesidig respekt. Jag kallar det inte feminism utan sunt förnuft.

Dock finns det ju avarter även i feminist leden som helst skulle vilja avskaffa män överhuvudtaget. Ta bort allt "manligt" mm. Radikala extremfeminister alltså. Just de faller ju fetbort i min värld då de inte tillåter alla att tycka och vara som de vill. Vi verkar tycka likadant bara att vi sätter olika etiketter på det.

Vi tar väl en KPD? ☺️

... och ja, sport är skadligt.

Ja men då håller vi ju med varandra. ☺️

KPD indeed. ^___^

Eller kanske snarare PPD. Påtår på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart lite sugen å gå upp i musikrummet å lyssna vinyl. Men orkar jag 😮 He regn ute!

Brännande sol här mellan Vänern och Vättern! Vad det kan skilja...

Ska då ner på byn å ta vaccin inför Thailand i februari ☺️

Undras om jag svimmar av sprutan 😕

Du är ju en hård bluesman... har jag hört.

För att få något annat att tänka på under tiden sprutan ges...

Ta med dig gitarren och inta en dramatisk hårdrockspose med ena foten på en imaginär monitorlåda. Måste man sitta räcker det med riffen till Motörheads Locomotive för att få samma effekt. Alternativt, skit i gitarren (ja, inte bokstavligt nu då) och titta sköterskan djupt i ögonen, dra ner brallorna och recitera valfri Venom text samt fråga om hon också är sugen på en spruta.

Ja, något av det där hade jag provat i alla fall, å andra sidan är jag inte... ähum... spruträdd. ☺️😱

Ja men då håller vi ju med varandra. ☺️

KPD indeed. ^___^

Eller kanske snarare PPD. Påtår på det.

Jupp, hett kaffe på tårna kör vi med. Manligt... ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med att va en del av ett kollektiv kan va jobbigt för många. Jag är definitivt sådan, men ändå höll jag på med fotboll ganska högt upp i åldern. Många gör det för att dom gillar känslan i omklädningsrummet mer än själva spelet. Det gällde definitivt inte för mig.

Angående feminismen så är det svårt för mig att definiera mig som sådan eftersom det kommer så många definitioner på vad det är. Jag tycker att det verkar finnas en liten grupp som har tagit över debatten, och håller på med rent nonsens. Rättvisa mellan könen tycker jag dock borde vara en självklarhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slut för idag - ska fixa fikabröd på stan - sen hem till kaffet och frugan! 🙂

Nu kan man ge ut singlar gratis på Spinnup en månad. Så det är bara att pusha upp kreativiteten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju mumma för alla ensamma där ute.

För att spinna vidare lite på min egen tråd, singel... Det är väl ingen av alla ungdomar som vet vad en singel är där ute längre? Än mindre maxisingel. Möjligtvis att det kan röra sig om en medelålders, väldigt överviktig och väldigt ensam kvinna i sloggitrosor...

CAPCTHA för zombies:

11952930_2394681697245673_6084571015177024859_o.jpg

😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...