Jump to content
Annons

Recommended Posts

Tjenare!

Är ute efter en hårdvarukompressor, "rör" eller FET!

För tillfället ser det ut att stå emellan Warm Audio WA76 eller Lindell Audio 17XS MkII. Någon som har några erfarenheter från dessa eller tycker jag är totalt snedvriden som inte har tittat på någon annan, kom med tips och dela med er med det ni vet! Såg även att Lindell Audio släppte sina 500-series EQ och Kompr som pluggar här om dagen och i och med det så kommer min nästa fråga, någon som gämfört deras 500-series Fet-kompr mot den större 17XS MkII?

Jag vill hålla mig under 10 000-kronorslappen i stil med ovannämnda! Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Köp nån beg kompressor, guldläge på det nu. Jag har bla en SPL Dynamaxx jag gillar skarpt.

Har även en bra nog gammal RANE DC24 stereokompressor (Med gate) som låter kanon på det mesta. För mig verkar det som att det aldrig blir några fel på de här grejerna. Inte ett skrap i en pot ens...

Link to comment
Dela på andra sajter

Warm audio 76 är riktigt bra, stabilt bygge och bra komponenter. Oslagbar för priset (om du inte bygger själv)

/Jon

http://www.thomann.de/se/warm_audio_wa76.htm

Aphex gör ju fina grejor, kanske denna är riktigt bra trots lågt begpris?

http://vend.se/249694-aphex-compellor-tc-triple-c-mono

Link to comment
Dela på andra sajter

Warm audio 76 är riktigt bra, stabilt bygge och bra komponenter. Oslagbar för priset (om du inte bygger själv)

/Jon

Ja jag har läst mycket gott om den. Blev väldigt sugen på en sådan nu när Lindell Audio släppte mjukvarupluggar. Kanske man ska testa dom båda.

Då kommer nästa kompressor, TL Audio. Tänkter främst på den som heter 5021, någon som har några erfarenheter? Har sätt den rätt mycket till salu på exempelvis Blocket, brukar ju inte vara något bra tecken. Men den tilltalat ju en hel del rent prismässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...